سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

دستور العمل اجراهای صحنه ای موسیقی در شرایط کرونایی اعلام شد

۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۲:۳۵:۴۴
کد خبر: ۱۰۱۷۵۸۱
دستور العمل اجراهای صحنه ای موسیقی در شرایط کرونایی اعلام شد
سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اعلام آغاز فعالیت‌های هنری از ابتدای تیرماه، گفت: دستور العمل اجراهای صحنه ای موسیقی توسط دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شرایط کرونایی ابلاغ شده است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، ابوالحسن حیدری، بلیت فروشی در سایت‌های بلیت فروشی حداکثر تا ۵۰ درصد ظرفیت سالن، سایت‌های بلیت فروشی به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که بر آن مبنا به ازای هر خرید (فردی یا گروهی) و رزرو صندلی، حداکثر دو صندلی از چپ و راست امکان فروش بلیت نداشته باشد و مسئله فاصله‌گذاری مورد توجه قرار گیرد.

وی، اضافه کرد: ضدعفونی سالن اجرای صحنه‌ای، یک بار در روز، استفاده از دستگاه تب سنج در ورودی سالن‌ها،استقرار اورژانس یا کارشناس بهداشت در سالن‌ها، استفاده از ماسک و دستکش توسط کارکنان و انتظامات سالن و درج الزام همراه داشتن ماسک و دستکش حین ورود به سالن‌های اجراهای صحنه‌ای روی بلیت‌های خریداران از موارد مهم در رعایت پروتکل های بهداشتی به شمار می رود.

حیدری، ادامه داد: الزام به رعایت فاصله زمانی دو ساعت بین هر اجرای صحنه‌ای برای سهولت در خروج مخاطبان سانس قبلی و ورود مخاطبان سانس بعدی، جلوگیری از افراد متفرقه در پشت صحنه  و گروه هنری (نوازندگان) در ساعاتی که قبل از شروع اجرای صحنه‌ای مشغول تمرین و تست صدا هستند باید از ماسک استفاده کنند.

وی، همچنین انجام خط گذاری در ورودی‌های سالن‌های اجرای صحنه‌ای برای رعایت فاصله‌ی اجتماعی، تنظیم صدا (ساند چک) حداقل دو ساعت قبل از شروع برنامه به پایان رسیده باشد جلوگیری از تراکم حضور مخاطبان در لابی سالن‌ها و  رعایت دستورالعمل های مصوب وزارت بهداشت در بوفه‌های پذیرایی سالن‌های اجرای صحنه‌ای را از دیگر دستورالعمل های بهداشتی برشمرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز