نماینده مردم شریف شهرستان شیروان در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

افزایش توانمندی مددجویان با گسترش بیمه اجتماعی

۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۱۲:۵۷:۳۲
کد خبر: ۱۰۱۷۶۰۷
افزایش توانمندی مددجویان با گسترش بیمه اجتماعی
نماینده مردم شریف شهرستان شیروان در مجلس شورای اسلامی کم توجهی دولت نسبت به بیمه اجتماعی را یکی از عوامل فقردر کشور عنوان کرد و گفت: میانگین خراسان شمالی در حوزه بیمه تامین اجتماعی به نسبت پوشش کشوری آن نسبتا پایین است و این امر باعث افزایش تقاضای مردم از کمیته امداد در دریافت خدمات شده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، علی جدی در نشست هم اندیشی با مدیرکل کمیته امداد استان ؛ خراسان شمالی را محروم ارزیابی کرد و اظهار داشت: توجه به گسترش بیمه اجتماعی باعث افزایش توانمندی افراد می شود.
وی در ادامه به اجرای طرح های مشارکتی اشتغالزایی با حضور دستگاه هایی همچون کمیته امداد، سازمان کوثر،بنیاد علوی، بنیاد برکت و آستان قدس اشاره و خاطر نشان کرد: توزیع متوازن در تقسیم وظایف محوله، اعتبارات، برنامه های زیر بنایی بین این دستگاه ها عاملی در گذر از بحران محسوب می شود۰
 نماینده مردم شریف شهرستان شیروان در مجلس شورای اسلامی در ادامه اقدامات کمیته امداد را در حوزه توانمند سازی محرومان مهم برشمرد و افزود: ایجاد اشتغال های خرد نیازمند به تامین فضای اشتغال و مراکز فروش محصولات تولیدی است.
‌جدی رشد منفی جمعیت استان را قابل تامل عنوان کرد و از آن  به عنوان زنگ خطر و ایجاد کننده پیامدهای منفی نام برد و  گفت: خراسان شمالی طی سالیان مورد غفلت بسیاری واقع شده است به طوری که اکنون بسیاری از نقاط محروم کشور از زیرساخت هایی همچون بزرگراه ها، راه آهن، آزاد راه بهره مندند و این در حالی است که استان ما عملا در بن بست محرومیت واقع شده است.
‌مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی نیز در این نشست گزارشی از روند فعالیت های این دستگاه در پیشبرد اهداف خدمات رسانی به محرومان ارائه داد  از نماینده مردم شریف شیروان خواست تا زمینه افزایش تعاملات مجلس با کمیته امداد را فراهم کنند.
‌مجید الهی راد به مشکلات پیش روی مددجویان در حوزه مسکن، اشتغال و درمان اشاره کرد و افزود: افزایش مصالح و زمین برای احداث مسکن، عدم توانایی بازپرداخت اقساط معوق مسکن از جمله چالش های پیش روی خانواده های نیازمند است.
‌وی از اختصاص ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال برای مددجویان خراسان شمالی خبر داد و خاطر نشان کرد: سال گذشته این دستگاه رتبه برتر اشتغال زایی بخش روستایی را کسب کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز