مدیرکل آموزش وپرورش خراسان شمالی :

تامین ۱۴ هکتار زمین با کاربری آموزشی برای ساخت مدرسه در سه شهر استان

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۰۰:۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۰۲۱۱۳۷
تامین ۱۴ هکتار زمین با کاربری آموزشی برای ساخت مدرسه در سه شهر استان
مدیرکل آموزش وپرورش خراسان شمالی از تامین ۱۴ هکتار زمین با کاربری آموزشی برای ساخت مدرسه در سه شهر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا  عباس سعیدی در جلسه نشست خبری اظهار کرد :دستور ستاد ملی کرونا بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه می باشد و در کمیته‌های ۶ گانه ستاد مهر استان اقدامات لازم برای آغاز مناسب سال تحصیلی آینده در حال انجام است که از برنامه‌ریزی برای برگزاری سنجش نوآموزان، تهیه کتاب‌های درسی، برنامه‌ریزی نقل و انتقالات و کلاس‌های معلمین از جمله این اقدامات است.

 وی گفت:فعالیت سامانه شاد به صورت مکمل درسی  همراه با سال تحصیلی آینده به دروس دانش آموزان کمک می‌کند.

وی با تاکید بر عدم برگزاری امتحانات به‌صورت حضوری در پایه‌های مختلف تحصیلی، تصریح کرد: دانش آموزان پایه اول به‌صورت حضوری غیر نوشتاری، ۱۵ هزار دانش‌آموز پایه نهم به‌صورت امتحانات مدرسه‌ای و ۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز پایه دوازدهم در استان به‌صورت نهایی در ۹۲ حوزه امتحانی، آزمون دادند.

سعیدی همچنین از برنامه هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم نیز خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه می‌بایست بالغ بر ۵۰ درصد دانش آموزان به مدارس فنی و حرفه‌ای و کارودانش هدایت شوند که تاکنون این آمار در خراسان شمالی ۳۴ درصد و در کشور ۳۸ درصد است

وی به آماده‌سازی کتب درسی دانش آموزان تمام پایه‌های درسی پیش از آغاز سال تحصیل اشاره کرد و افزود: کتب درسی ۱۸۲ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی ثبت سفارش خواهند شد

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی همچنین دو وعده برای آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۹ در استان مطرح کرد و گفت: در روز بازگشایی مدارس برنامه هفتگی معلمین، کلاس‌ها و مدارس مشخص باشد و کتب تمامی دانش آموزان در روز نخست مدارس به آنان تحویل شود.

وی به آغاز فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه از ابتدای مردادماه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بالغ‌بر ۱۹ هزار نوآموز به پایگاه‌های ۱۲ گانه سنجش در سطح استان مراجعه کنند.

سعیدی به تحقق بخشی از وعده‌های سفر ستاری، معاون علمی رئیس‌جمهور به خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: آزمایشگاه سلول‌های بنیادی بجنورد با تحقق ۳۰ درصد نخست اعتبارات این سفر در مرحله آماده‌سازی زیرساخت‌ها قرارداد تا مراحل بعدی ایجاد این آزمایشگاه در استان محقق شود.

سعیدی با اشاره به تصویب ۴۷ مصوبه در حوزه آموزش و پرورش در زمان حضور استاندار فعلی خراسان شمالی گفت: ۴۰ مصوبه اجرایی شده و مابقی در حال پیگیری است

یکی از تاکیدهای استاندار خراسان شمالی در نشست شورای آموزش و پرورش، تعیین تکلیف زمین های شهری با کاربری آموزشی و اختصاص آن به ساخت مدرسه است که در این زمینه، ۱۴ هکتار زمین در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین به این امر اختصاص یافته است.

وی گفت: آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست به مصوبه های این شورا، ضمانت اجرایی بدهد، اگر مصوبه ها اجرایی نمی شود، دلیل این نیست که ما پیگیری نکرده ایم، بلکه پیگیر بوده ایم البته موارد زیادی از جمله اختصاص زمین با کاربری آموزشی به ساخت مدرسه، نیاز به همراهی نهادهایی چون شهرداری و راه و شهرسازی دارد و آموزش و پرورش نمی تواند ضمانت اجرایی آن را تامین کند.

دیرکل آموزش‌وپرورش خراسان شمالی تصریح کرد: ۱۲ درصد دانش آموزان خراسان شمالی در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند که این رقم در کشور ۱۱ درصد است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز