معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خبر داد:

تولید و توزیع ۶۰ هزار ماسک و ۱۰ هزار لیتر مایع ضد عفونی کننده

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۱۳:۳۶:۰۳
کد خبر: ۱۰۲۱۴۵۳
تولید و توزیع ۶۰ هزار ماسک و ۱۰ هزار لیتر مایع ضد عفونی کننده
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با همکاری بسیج دانشجویی، اعضای کانون هلال احمر و سپاه، 60 هزار ماسک و 10 هزار لیتر مایع ضد عفونی کننده تولید و توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر امیر امانی اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در استان گروه 30 نفره ای از دانشجویان علوم پزشکی اعم از اعضای کانون هلال احمر دانشگاه، بسیج دانشجویی، انجمن های علمی با مشارکت کارکنان حوزه فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان ایجاد شد تا در مقابله با ویروس کرونا اقداماتی انجام دهند.

وی بیان کرد: این گروه طی دوره ای چند روزه از سوی معاونت بهداشت دانشگاه و مرکز بهداشت حر، آموزش های لازم را درخصوص آشنایی با ویروس کرونا و مباحث پیشگیری و مقابله با این ویروس را کسب کردند.

امانی ادامه داد: پس از گذراندن آموزش، این گروه با حضور در مغازه های سطح شهر، بانک ها و مکان های پرتردد، به مردم آموزش پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را ارائه می کردند.

وی تماس با خانواده افراد مبتلا به ویروس کرونا را یکی دیگر از اقدامات انجام شده برای مقابله با این ویروس خواند و گفت: با همکاری معاونت فرهنگی دانشجویی و معاونت بهداشتی، با این خانواده ها تماس گرفته می شد و ضمن جویا شدن سلامتی فرد مبتلا، آموزش های لازم را به خانواده آن فرد برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ارائه می کردیم.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای تولیدات رسانه ای به همت انجمن اسلامی و استودیو سلامت دانشکده بهداشت، ۴۰ کلیپ و چند پادکست صوتی تولید شد.

وی با بیان اینکه فعالین فرهنگی باید اتاق فکری تشکیل دهند، گفت: این اقدام علاوه بر ارائه راهکارهای مناسب برای مقابله با ویروس کرونا می تواند در هم افزایی و همفکری بیشتر و ارتقای کیفیت برنامه های انجمن های علمی، کانون های فرهنگی و تشکل های دانشگاه  نیز موثر باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز