استاندار خراسان شمالی خبر داد:

تخصیص اعتبار خاص برای رفع نقاط حادثه خیز استان

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۰:۲۸:۳۳
کد خبر: ۱۰۳۲۸۵۶
تخصیص اعتبار  خاص برای رفع نقاط حادثه خیز استان
استاندار خراسان شمالی در شورای همتا نسبت به تخصیص اعتبار برای رفع نقاط حادثه خیز از محل اعتبارات عمرانی استان دستور داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ محمدعلی شجاعی در این نشست اظهار داشت: با توجه به آنالیز آماری خوب سازمان پزشکی قانونی استان در خصوص تعداد تصادفات و فوتی های ناشی از آن باید اعتبارات عمرانی استان به سمت رفع این نقاط و اصلاح هندسی و تعریز معابر گسیل یابد.

شجاعی افزود: پلیس راهور استان باید تا ۴۸ ساعت آینده لیست نقاط حادثه خیز، تجهیزات و ابنیه راه ها را طی مکاتبه ای به شهرداری ها، ادارات کل راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای ارسال و دستگاه های مربوط باید ۳ روز بعد برنامه زمان بندی و و برآورد ریالی برای رفع این نقاط را اعلام کنند.

وی مطرح کرد: آمار متوفیان ناشی از تصادفات درون و برون شهری در استان نسبت به میانگین کشوری و علت فوت های ناشی از تصادفات باید با جزئیات و اهمیت بیشتر بررسی و اعلام شود.

وی گفت: هر چه اطلاعات ما کامل تر و با جزئیات بیشتر باشد به ما کمک می کند چه کارهایی انجام دهیم، بنابراین اطلاعات و آمار راهداری ها و پلیس راهور، پزشکی قانونی باید با یکدیکر همخوانی داشته باشد.

وی ادامه داد: شهرها باید با نگاه بلند و تفکر مدرن اداره شوند و بسیاری از خدمات شهرداری ها و دستگاه های خدمات رسان از طریق بستر الکترونیکی ارائه شود تا تردد شهروندان به ادارات کاهش یابد.

شجاعی اشاره داشت: شهرداری بجنورد از سال ۹۰ تا کنون یک مشاور برای نحوه اجرای هوشمندسازی شهر دارد اما تا کنون هیچ اقدام اجرایی انجام نشده است بنابراین باید با بهره مندی از یک مشاور قوی بحث هوشمندسازی شهرها و ارتقا خدمات رسانی الکترونیکی برای ۲۴ شهر استان با اهتمام بیشتری پیگیری و تا یک هفته آینده توسط مشاور چگونگی تبدیل شهرهای استان به شهر هوشمند اعلام شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه حق نداریم در سال ۱۳۹۹ به مانند سال ۱۳۵۰ شهر را اداره کنیم، تصریح کرد: تشخیص اولویت ها از سوی شهرداری ها باید درست باشد و شهر هوشمند باید اولویت شهرداری ها باشد.

وی تاکید کرد: برای تمامی شهرها چه بزرگ و کوچک باید ترسیم شهر منظم داشته باشیم چرا که شهر هر چه بزرگ تر و نامنظم تر شکل بگیرد در آینده امکان تغییر در آن نیست.

شجاعی با بیان اینکه به دنبال نظم در کارها هستیم و نه مچ گیری، افزود: نگاه دفتر شهری و فنی استانداری برای ترسیم شهرها به ۲۴ شهرداری باشد و تنها به شهرهای بزرگ نپردازد و شهردار باید طی برنامه مشخص یاد بگیرد مشکلات شهری را برطرف کند.

وی یاداور شد: هر شهری حریم و محدوده خدماتی دارد که قانون جهت حل مشکلات این محدوده ها برای  شهرداری ها و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای وظایفی را مشخص کرده است که باید اجرایی شود.

شجاعی با بیان اینکه نباید از کارهای جدید و به روز فرار کنیم، مطرح کرد: شهرداری ها باید بر اداره شهر مسلط باشند تا شهر مدرن تر از قبل مدیریت شود.

وی تاکید کرد: ارائه خدمات توسط  پلیس راهور، شهرداری، راهداری، اورژانس در زندگی مردم روزانه لمس می شود بنابراین مجموعه تحت مدیریت این بخش ها باید نسبت به گذشته که جمعیت و خواسته ها محدود بود، تغییر کند.

شجاعی خاطر نشان کرد: مسیر دوچرخه در معابر استان به ویژه معابر جدیدالاحداث احیا شود چرا که این اقدام کمک به سلامت مردم، سالم سازی محیط زیست و حل مشکلات ترافیکی شهرها است.

وی با اشاره به اینکه وقتی یک متر مربع آب کل یک پروژه را تعطیل می کند یعنی توجه نکردن به علم روز و نوآوری، تصریح کرد: برای ایجاد پارکینگ و تقاطع های عابر پیاده در شهرها باید مدرن تر کار کنیم و در مراکز شلوغ شهر برای حل مشکل نقاط گره ترافیکی بخش خصوصی برای سرمایه گذاری ورود پیدا کند تا علاوه بر حل مشکلات ترافیکی، ایجاد درآمد هم داشته باشیم.

شجاعی افزود: شهرداری ها برای افزایش سهم و حمل و نقل عمومی شهرداری ها جهت ارتقا سهم بودجه سالانه خود پیگیر باشند.

رییس شورای همتای استان خراسان شمالی تاکید کرد: نصب و راه اندازی دوربین های ترافیکی در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین سریعا انجام شود و برای تبدیل قابلیت های دوربین های نظارتی به ترافیکی، مشاوران موضوع را بررسی و برنامه زمانی اعلام کنند.

شجاعی در این نشست همچنین خطاب به شهردار بجنورد دستور داد: مرکز کنترل ترافیک شهر بجنورد باید تا ۲ ماه آینده و سوله مدیریت بحران شهر تا ۳ ماه آینده تکمیل و تجهیز شود.

 محمدعلی شجاعی گفت: اگر مصوبه ای داریم اما اجرا نمی شود این به معنای بی اعتنایی مدیران به خودشان و دیگران است.

وی اشاره داشت: مدیرانی که بدون اطلاع از دستورجلسات و مصوبات به جلسه می آیند مانند دانش آموزانی هستند که بدون خودکار و برگه وارد جلسه امتحانی می شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز