سیاست تاخیر در ابتلا و کشف واکسن کرونا یکی از سیاست های اصلی ماست

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۱۳:۲۹:۱۰
کد خبر: ۱۰۳۴۳۰۰
سیاست تاخیر در ابتلا و کشف واکسن کرونا یکی از سیاست های اصلی ماست
معاون کل وزیر بهداشت گفت: سیاست تاخیر در ابتلا و کشف واکسن کرونا یکی از سیاست های اصلی این وزارت خانه است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دکتر ایرج حریر چی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: تولید واکسن برای یک بیماری ۷ سال طول میکشد اما با توجه به شدت بیماری کرونا و سرمایه گذاری های عظیم صورت گرفته تولید واکسن این بیماری ۲ سال طول خواهد کشید.

وی با بیان اینکه مرگ و میر و موارد ابتلا این بیماری در خراسان شمالی نسبت به سایر استانها کمتر است، افزود: سالانه ۳۸۰ هزار مرگ و میر داریم در حال حاضر ۲۰ درصد موارد مرگ و میر ما را بیماری کرونا تشکیل می دهد.

دکتر حریرچی خاطرنشان کرد: در استانهایی که عادی سازی و عادی پنداری نسبت به بیماری کرونا را شاهد بودیم ویروس کرونا شدت گرفته است زیرا وقتی ترس از بیماری کمتر شود با موج دوم و سوم بیماری مواجه خواهیم بود.

وی افزود: هدف ما در مقابله با این ویروس این است که اقتصاد و معیشت مردم را به حداکثر برسانیم و اقدامات لازم را برای جان و سلامت مردم انجام دهیم. وی در ادامه سخنان خود کم هزینه ترین و موثرترین و راحت ترین راه برای مقابله با بیماری کرونا را استفاده حداکثری مردم از ماسک عنوان کرد.

وی همچنین از برطرف کردن کمبودهای خراسان شمالی در حوزه مبارزه با بیماری کرونا خبر داد. دکتر حریر چی تصریح کرد : تشخیص افراد مبتلا در مرحله اولیه و شناسایی افرادی که تماس نزدیک با مبتلایان را داشته اند اگر انجام شود موارد ابتلا به این بیماری کاهش می یابد لذا انجام تست در این استان یک ضرورت به شمار می رود.

معاون کل وزیر بهداشت گفت : در شرایط کنونی که میزان فوت بیماران کرونا افزایش یافته به طوری که یک پنجم فوتی های کشور مرتبط به بیماران کرونایی است.

دکتر ایرج حریرچی اظهار داشت: از مردم درخواست داریم تا از هرگونه اجتماع چندین نفره اجتناب کنند به ویژه اینکه مراقب کودکان و نوجوانان نیز باشند زیرا ثابت شده که این کودکان نیز مبتلا می شوند.

وی تصریح کرد: دنیا به این نتیجه رسیده که استفاده از مواد بهداشتی ک ضدعفونی کننده تاثیر آنچنانی ندارد بلکه بر استفاده از ماسک تاکید بیشتری وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ دارویی گیاهی و یا ناشی از طب سنتی که موثر بر بیماری کرونا باشد در حال حاضر کشف نشده است، افزود: اگر برخی شهرستان ها یا مراکز درمانی ادعاهایی در این زمینه دارند باعث خوشحالی وزارت بهداشت است تا آن را مورد امتحان و بررسی قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل نوسان های شدید در آمار استانها این آمار به تفکیک اعلام نخواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز