معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی:

عدم برگزاری آیین های عید قربان در خراسان شمالی

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۰۹:۲۱:۵۴
کد خبر: ۱۰۳۵۲۰۳
عدم برگزاری آیین های عید قربان در خراسان شمالی
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت : آیین های عید قربان در استان برگزار نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، ولی الله حیاتی  در در کمیته تدابیر ویژه ستاد استانی بیماری کرونا  با تاکید بر اینکه در عید سعید قربان امسال در شهرهای قرمز استان هیچگونه اجتماعی برگزار نخواهد شد، اظهار داشت: دعای عرفه تنها در شهرها با وضعیت زرد و سفید با رعایت پروتکل های بهداشتی خواهد بود.

حیاتی با بیان اینکه استان از نظر تعداد مبتلایان و فوتی ها رو افزایش است، افزود: امسال با توجه به شرایط موجود قطعا نمی توانیم برنامه های سال گذشته عید سعید قربان را برگزار کنیم.

وی مطرح کرد: اجازه نمی دهیم امسال سنت ها و اجتماعات ویژه عید سعید قربان سال های گذشته برگزار شود و بنابراین هیچ بازارچه ای در هیچ نقطه استان برپا نخواهد شد

وی با تاکید بر ممنوعیت دید و بازدیدها در عید سعید قربان امسال، تصریح کرد: در تمامی شهرها با وضعیت قرمز برگزاری هر گونه اجتماع مانند نماز جماعت، نماز جمعه، نماز و آیین عید قربان تعطیل خواهد بود.

حیاتی گفت: در مورد ذبح و کشتار عید قربان نقاطی برای عرضه دام زنده مشخص شود و توزیع دام در یک نقطه نباشد و سازمان دامپزشکی با همکاری نیروی انتظامی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در نقاط عرضه دام زنده نظارت کنند.

وی تاکید کرد: شهرداری بر کشتار دام ها در کشتارگاه ها نظارت کند تا هیچگونه اجتماعی را نداشته باشیم.

وی اشاره داشت: صدا و سیمای استان در خصوص برگزاری طرح مواسات برای کمک به نیازمندان جهت اعطای نذری مردم به ستاد مواسات استان اطلاع رسانی کند.

 حیاتی با تاکید بر اینکه تدابیر اتخاذ شده برای حفظ جان انسان هاست و به گروه یا منطقه خاصی تعلق ندارد، افزود: تمامی تدابیر و اقدامات باید با اولویت حفظ سلامت مردم باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز