رئیس پلیس فتا خراسان شمالی :

کلاهبرداری سایبری با ترفند کمک به نیازمندان

۱۳۹۹/۰۵/۰۸ - ۱۰:۰۱:۱۱
کد خبر: ۱۰۳۶۴۳۶
کلاهبرداری سایبری با ترفند کمک به نیازمندان
رئیس پلیس فتا خراسان شمالی در خصوص برخی افراد سودجو که با سوء استفاده از نام موسسه های خیریه و کمک به خانواده های نیازمند از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کلاهبرداری می کنند به شهروندان هشدار داد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ سرگرد یوسف شاکری در تشریح این خبر گفت: این افراد در ایام و مناسبت‌های مختلف عید قربان و ... با انتشار پیام‌هایی مانند کمپین جمع آوری کمک‌های نقدی و توزیع گوشت نذری برای نیازمندان و ... در شبکه‌های اجتماعی و یا سایت‌های اینترنتی بارگذاری می‌کنند که هموطنان باید مراقب باشند به هیچ عنوان به این پیام‌ها اطمینان نکنند و اگر می‌خواهند کمکی نیز به افراد بی بضاعت یا نیازمند کنند حتماً از طریق سایت‌ها و موسسات معتبر اقدام نمایند. 

وی افزود: این افراد با تحریک کردن حس کنجکاوی و برانگیختن حس ترحم و نو دوستی افراد با شیوه هایی همچون ارسال ایمیل، قرار دادن مطلب در شبکه های اجتماعی، تماس تلفنی و ...اقدام به فریب مردم می کنند. 

رئیس پلیس فتا استان به کاربرانی که قصد دارند کمک‌های خود را از طریق فضای مجازی یا تلفن‌بانک پرداخت کنند، توصیه کرد: از طریق شرکت‌ها و مؤسسات شناخته‌ شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی شماره‌ حساب‌های رسمی آنها اعلام می شود، اقدام کرده و از واریز پول به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند. 

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: شهروندانی که قصد دارند از طریق اینترنت و سایت‌های معتبر اقدام به پرداخت کمک کنند، دقت داشته باشند در دام سایت‌های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام واریز وجه، موارد ایمنی همچون آدرس سایت، پروتکل امنیتی و دیگر موارد را نادیده نگیرند. 

سرگرد شاکری در پایان گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و آنان می‌توانند نظرات و مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین کاربران در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.CyberPolice.ir و یا شماره تلفن 05821823507 با ما در میان بگذارند.

 

نظر شما