مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی:

۵۲ درصد اصناف خراسان شمالی مشمول پرداخت مالیات نمی‌شوند

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۰۷:۳۱:۲۲
کد خبر: ۱۰۴۲۲۱۵
۵۲ درصد اصناف خراسان شمالی مشمول پرداخت مالیات نمی‌شوند
مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت: ۵۲ درصد اصناف استان مشمول پرداخت مالیات نمی شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ یوسف یعقوبی نژاد درنشست خبری اظهار داشت:  در حال حاضر ۶۷۰ نفر مودی مالیاتی در حوزه درمان در استان فعال هستند که از این تعداد ۳۵۵ نفر معادل ۵۳ درصد پزشکان استان دستگاه پوز حساب بانکی خود را در سامانه امور مالیاتی کشور ثبت کرده‌اند.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی  یاداورشد: ۱۰ درصد از مودیان این استان بیشتر از یک میلیون تومان و ۳۸ درصد از مودیان نیز کمتر از یک میلیون تومان مالیات پرداخت می کنند.

این مقام مسئول  از صدور گواهی برخط مالیاتی توسط دفاتر ثبت استان برای ۱۹۶۵ مودی مالیاتی به منازل مسکونی خود را به فروش رسانده‌اند خبر داد و در این باره خاطرنشان کرد: تا به الان۱۹۶۵ گواهی بر خط برای مودیانی که منازل مسکونی خود را به فروش رساندند توسط دفترخانه‌های استان صادر شده و دیگر نیاز به حضور فیزیکی مودیان در در اداره امور مالیاتی نیست.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان شمالی گفت:  تا کنون تنها ۳هزار و ۵۰۰ اظهارنامه مالیاتی از مودیان در استان دریافت کردیم و پیش بینی می کنیم تعداد اظهار نامه هایی که امسال دریافت می کنیم بیشتر یا به اندازه سال گذشته باشد.

یعقوبی نژاد با اشاره به قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی  گفت: قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی نیز تنها برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر اجرا می‌شود و فقط مرکز استان را شامل می‌شود.

وی از صدور گواهی هزار و ۹۶۵ گواهی برخط مالیاتی فروش واحدهای مسکونی توسط دفاتر ثبت استان برای خبرداد و گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا با این روش دیگر نیاز به حضور فیزیکی مودیان در در اداره امور مالیاتی نیست.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان شمالی آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مشاغل را پایان مرداد ماه اعلام کرده و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهارنامه مالیاتی مشاغل با دو ماه تاخیر انجام خواهد شد و تمامی فعالان اقتصادی که به صورت شخص حقیقی فعالیت دارند می‌بایست اظهارنامه سال ۹۸ را تا پایان مرداد تسلیم نمایند که در غیر این صورت علاوه بر ۳۰ درصد جریمه غیرقابل بخشش، معافیت هایی که قانونگذار مشخص کرده به آنها تعلق نمی‌گیرد.

وی درپایان گفت: اغلب پزشکان خراسان شمالی دفترچه بیمه را قبول می کنند، بنابراین فرار مالیاتی در میان پزشکان استان وجود ندارد.

خبرنگار : منیژه سهرابی راد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز