در آستانه محرم‌الحرام؛ «سجاده خورشید» در مساجد خراسان شمالی گسترده می‌شود

۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۴:۵۵:۳۵
کد خبر: ۱۰۴۵۹۴۴
در آستانه محرم‌الحرام؛ «سجاده خورشید» در مساجد خراسان شمالی گسترده می‌شود
پویش ملی «سجاده_خورشید» در آستانه فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین (علیه السلام) و نیز 31 مرداد، روز جهانی مسجد، به همت کانون های فهما خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، هاشم شیرازیان گفت:  پویش ملی «سجاده خورشید»، یکی از برنامه های دهمین کنگره بین المللی امام سجاد (علیه السلام) است، که طی فراخوانی از سوی  کانون فهمای استان هرمزگان تدوین و اجرایی شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی، گفت: این طرح در آستانه  ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) با هدف تبیین و معرفی ابعاد شخصیت  امام چهارم، حضرت زین العابدین (علیه السلام) تدوین شده است.

وی همچنین معارف امام زین العابدین (علیه السلام)، دعا ارتباط با خدا و معنویت و مقاومت در صحیفه سجادیه  را از محورهای این پویش معنوی نام برد.

شیرازیان طرح مذکور  را با عنوان محوری امام سجاد (علیه السلام) اسوه معنویت، عقلانیت و عبودیت معرفی کرد و گفت: این پویش انعکاس آثار عکاسی و پوستر، کلیپ و فیلم کوتاه  که در شبکه های اجتماعی از جمله صفحه های اینستاگرام  منعکس شده را شامل می شود.

مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی اضافه کرد: آثار در قالب های نامبرده، لازم است با هشتک های #پویش_سجاده_خورشید و #کنگره_امام_سجاد_علیه_ السلام  و همینطور #صحیفه_سجادیه در فضای مجازی منعکس شود.

شیرازیان مهلت ارسال آثار را تا 15 شهریورماه سال جاری  اعلام کرد و گفت: برندگان به صورت هفتگی و هر هفته 4 برنده انتخاب و معرفی و مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی در تکمیل این خبر اضافه کرد: علاقمندان برای شرکت در این مسابقه می توانند آثار خود را به شماره 09179776940 از طریق نرم افزار واتساپ ارسال کنند.

 

نظر شما