مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی:

رشد ۴۱۴ درصدی اعتبارات دهیاری های خراسان شمالی در دولت تدبیر و امید

۱۳۹۹/۰۶/۱۰ - ۱۲:۰۹:۳۹
کد خبر: ۱۰۵۱۵۶۵
رشد ۴۱۴ درصدی اعتبارات دهیاری های خراسان شمالی در دولت تدبیر و امید
مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی از رشد ۴۱۴ درصدی اعتبارات حوزه دهیاری های استان در ۸ سال خدمت دولت تدبیر و امید نسبت به زمان مشابه دولت پیشین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ محمدرضا موفق با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه روستایی، گفت: در استان در دولت‌های نهم و دهم مجموعاً ۳۹ میلیارد تومان اعتبار به حوزه روستایی واریز شد که این مقدار در دولت های یازدهم و دوازدهم ۲۷۲ میلیارد تومان می باشد.

موفق تصریح کرد: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون تعداد سه هزار و ۸۳۶ پروژه عمرانی از محل اعتبارات دهیاری های استان و با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

وی مطرح کرد: در هفته دولت امسال ۳۱۳ پروژه روستایی با اعتباری افزون بر ۱۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات دهیاری ها در شهرستان های استان در بخش های مختلف مانند احداث کانال دفع آبهای سطحی، پیاده روسازی و آسفالت، احداث و تکمیل تاسیسات آتش نشانی، ایجاد پارک و فضای سبز احداث ساختمان دهیاری و ساماندهی آرامستان ها و اماکن ورزشی به بهره برداری رسید.

موفق هدف از تشکیل شرکت های تعاونی دهیاری را برای توسعه روستایی، ایجاد اشتغال پایدار و مولد روستایی، افزایش درآمد و سطح معشیت روستائیان و تقویت نهاد دهیاری دانست و گفت: در سال های گذشته از ۱۹ شرکت تعاونی دهیاری های ثبت شده تنها ۲ شرکت تعاونی فعال بود که با تلاش های صورت گرفته از سوی دفتر امور روستایی استانداری اکنون انتخابات مجمع عمومی ۱۷ شرکت بر گزار گردیده است.

موفق با تاکید بر اینکه مساله مدیریت پسماند با تک تک مردم سر و کار دارد در خصوص مدیریت پسماند روستایی توضیح داد: بهبود شرایط بهداشتی، کاهش آلودگی های ناشی از تولید زباله و حفظ محیط زیست، صرفه جویی در هزینه های جمع آوری پسماند و کمک به چرخه اقتصادی برای بازیافت پسماندهای قابل بازیافت از عمده اهداف اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در این روستاهاست.

وی مطرح کرد: این طرح به صورت پایلوت در دو روستا در حال انجام است و همچنین آموزش های چهره به چهره افراد در سطح روستاها در دستور کار دهیاری ها است.

 موفق با اشاره به اینکه در بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر دولت بعنوان کارفرمای کشاورزان، روستائیان و عشایر تعهد دارد درصورت واریز حق بیمه سهم بیمه شده توسط این قشر مولد و زحمتکش، دولت نیز دوبرابر مبلغ پرداختی نزدیک به ۷۰ درصد حق بیمه را پرداخت کند، گفت: استان خراسان شمالی در یکسال اخیر توانست رتبه نخست کشوری ضریب رشد تحت پوشش قرارداد افراد واحد شرایط را کسب کند.

موفق در بخش پایانی سخنان خود همچنین خبر داد: استان خراسان شمالی یکی از دو استان در کشور می باشد که بدون هیچ گونه دریافتی از جامعه هدف خود خانه های روستایی را در برابر بروز حوادث غیر مترقبه به مدت یکسال بیمه کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز