معاون وزیرکار ، رفاه و تامین اجتماعی:

مدیریت خوب تسهیلات اشتغال روستایی در خراسان شمالی

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۵:۴۰:۰۱
کد خبر: ۱۰۵۲۳۰۲
مدیریت خوب تسهیلات اشتغال روستایی در خراسان شمالی
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی با اعلام این خبر که در دو سال اخیر ٢١٠ هزار فرصت شغلی با اجرای طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری در کشور ایجاد شده است، گفت: تسهیلات این طرح در استان خراسان شمالی به خوبی هدایت و مدیریت شده است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ عیسی منصوری در هشتمین نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان، گفت: به دلیل انسجام کاری و مدیریتی در استان جهت گیری اقتصادی مشخص و تخصیص منابع مالی جهتمند است.

منصوری با تاکید بر هدایت خوب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری متناسب با مزیت های نسبی در استان، افزود: در برنامه اشتغال روستایی طبق قانون مصوب مجلس جمعیت، نرخ بیکاری و درآمد سرانه شاخص های توزیع منابع هستند و اما در برخی از استان ها نیاز به توجه بیشتر هستیم که قطعا در دستور کار قرار می دهیم.

وی پالایش طرح های اشتغال را الزامی دانست و در خصوص تقاضای استان برای افزایش تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری، مطرح کرد: از منابع بازپرداختی برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی استفاده شود.

منصوری مطرح کرد: از ابتدای سال ۹۷ تا کنون با پرداخت تسهیلات طرح ملی اشتغال روستایی و عشایری سهم اشتغال روستایی از اشتغال سالانه از ۳ به ۲۹ درصد افزایش یافته و ۲۱۰ هزار شغل جدید است.

منصوری تصریح کرد: برای توسعه رسته های شغلی استان باید برنامه داشته باشیم تا اشتغال پایدار و مطمئن ایجاد شود. منصوری نبود مشکل ضمانت برای دریافت تسهیلات در حوزه معدن را مشوقی برای سرمایه گذاری در این بخش توصیف کرد و اشاره داشت: نباید تسهیلات اشتغال به سمت ایجاد زیرساخت ها برود.

وی خاطر نشان کرد: سهم بخش خدمات و گردشگری در تسهیلات اشتغالزایی قابل توجه است اما بخش زیادی از این اعتبارات برای ایجاد تفرجگاه ها هزینه می شود و تاکید ما سمت و سوی هزینه منابع مالی برای افزایش ثروت و اشتغال است.

وی همچنین تاکید کرد: در بخش کشاورزی باید به سمت هزینه اعتبارات برای ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی برویم و زنجیره تولید محصولات کشاورزی و دامی را رونق دهیم. معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به الگوی جدید تعریف شده برای توسعه مشاغل خانگی، افزود: آموزش در راستای مزیت های استان گام نخست و پرداخت وام مرحله نهایی برای توسعه مشاغل خانگی در الگوی جدید تعریف شده می باشد.

عیسی منصوری در خصوص پیشنهاد استان برای افزایش اختیارات استان جهت پرداخت تسهیلات کرونایی گفت: مسئولیت تصمیم گیری برای پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا ستاد ملی مدیریت بیماری کروناست.

منصوری اطلاع رسانی بیشتر به جامعه هدف برای دریافت تسهیلات کرونایی را الزامی دانست و یادآور شد: وام های زیر ۱۶ میلیون تومان برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا نیاز به ضامن ندارد و با چک و سفته قابل پرداخت است و در صورت بروز مشکل افراد می توانند با شماره های درج شده در سایت کارا بخش کرونا تماس بگیرند.

نظر شما