مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

فراخوان پانزدهمین جشنواره تئاتر استانی خراسان شمالی منتشر شد

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۶:۰۱:۵۷
کد خبر: ۱۰۵۵۶۵۷
فراخوان پانزدهمین جشنواره تئاتر استانی خراسان شمالی منتشر شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از انتشار فراخوان پانزدهمین جشنواره تئاتر این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ حسین فرخنده  با اعلام این خبر افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان، در راستای سیاست های راهبردی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی با هدف ارتقای سطح کیفی تئاتر و ارتباط موثر تماشاگران با آثار نمایشی از طریق جشنواره تئاتر و اجرای عمومی، روشن نگاه داشتن چراغ تئاتر ورونق آن در شرایط کنونی، پانزدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان شمالی را جهت معرفی آثار منتخب به جشنواره بین المللی تئاتر فجر برگزار می نماید.

وی اظهار کرد:جشنواره تنها در بخش رقابتی، صحنه ای و صرفا اختصاص به آثار ایرانی با الویت متون نویسندگان بومی خواهد داشت.

 فرخنده به موضوعات و محورهای جشنواره  با در نظر گرفتن کیفیت هنری آثار اشاره و تصریح کرد:ارزش ها  و دستاورد های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس،بهره گیری از مفاهیم و جلوه های فرهنگ، تاریخ و ادبیات غنی ایرانی واسلامی ، فرهنگ وآداب و رسوم بومی و محلی استان، ایجاد روحیه نشاط و شادابی و امیدبخشی در جامعه با توجه به آمار روانی ناشی از شیوع جهانی کرونا،توجه به مفاهیم و ارزش های والای جهانی در جامعه از جمله موضوعات این جشنواره می باشد.

وی، اضافه کرد: بازبینی آثار نمایشی متقاضی و نحوه انتخاب آثار بصورت حضوری ودر صورت تمایل کارگردان به صورت ارسال فیلم نمایش، صورت می گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد  اسلامی استان بیان داشت: با نظر به شیوع بیماری کرونا نحوه برگزاری جشنواره پانزدهم و آئین اختتامیه متعاقباً با توجه به شرایط واعلام نظر ستاد استانی کرونا اعلام خواهد شد.

 فرخنده گفت: کلیه اجراهای جشنواره همزمان بصورت آنلاین از طریق فضای مجازی پخش و در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: متقاضیان حضور در جشنواره لازم است یک قطعه عکس (کارگردان) وفرم تکمیل شده در جشنواره به همراه فایل نمایشنامه (word) و اجازه کتبی نویسنده را تا 30 مهرماه به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

وی اظهار کرد: علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات  بیشتر با شماره ۳۲۲۴۴۱۱۵ تماس حاصل نمایند و برای دریافت فراخوان به آدرس khsh.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد  اسلامی استان خاطرنشان کرد :بازبینی آثار 14 تا 16 آبان ماه و برگزاری جشنواره 2 تا 4 آذر ماه خواهد بود.


 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز