رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار:

ایجاد فرصت های جدید شغلی از اهداف اجرای طرح ملی مشاغل خانگی

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۶:۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۰۵۵۶۶۷
ایجاد فرصت های جدید شغلی از اهداف اجرای طرح ملی مشاغل خانگی
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد فرصت های جدید شغلی از اهداف طرح ملی مشاغل خانگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ دکتر مهناز امام‌دادی  در بازدید از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در خراسان شمالی که در جهاددانشگاهی برپا شد، با بیان اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی از مصوبات ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی است، افزود: این طرح از سال 96 در 9 استان کشور و در حال حاضر در تمام کشور در حال انجام است که طرح طی سه فاز شناسایی مزیت، توانمندسازی و اتصال به بازار انجام می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های مغفول در حوزه اشتغال و مشاغل خانگی، ایجاد یک نگاه جدید به مشاغل خانگی از دیگر اهداف اجرای این طرح ملی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور 300 رشته مصوب مشاغل خانگی وجود دارد، گفت: اما طی اجرای این طرح قرار بر این نیست که به هر 300 رشته در هر منطقه و استانی پرداخته شود بلکه این رشته ها بر اساس مزیت های خاص هر منطقه کار می شود و همان رشته ها پررنگ تر می شوند.

امام وردی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر روی مشاغل خانگی بیان کرد: یکی از نکاتی که در ابتدای شیوع ویروس کرونا به آن توجه می شود، در خانه ماندن است و از آنجایی که انجام کار در منزل از ویژگی مهم مشاغل خانگی است، می توان در دوران شیوع ویروس کرونا به آن توجه ویژه ای داشت.

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: در زمینه شناسایی مزیت ها، تمامی فرصت ها و مزیت های منطقه مورد شناسایی قرار می گیرد، در زمینه توانمندسازی نیز تمامی مباحث مشاوره، راهنمایی هدایت و آموزش انجام شده و در فاز سوم نیز که اتصال به بازار است کار در حال انجام است.

وی گفت: پیاده سازی این طرح بر عهده جهاد دانشگاهی است که این نهاد به عنوان مجری طرح کار را انجام می دهد.

محمدصادق بیجندی، معاون آموزشی جهاددانشگاهی نیز در ادامه اظهار کرد: یکی از کارهای جدیدی که طی اجرا این طرح انجام می شود استفاده از ظرفیت فضای مجازی و مکان بازارها برای فروش محصولات آن ها است.

وی افزود: بسیاری از محصولات مشاغل خانگی و تولیدات آن ها در گذشته در فضای فیزیکی فروخته می شد و در تلاش هستیم با افزایش کیفیت، برند و بسته بندی یک بازار خوب در کشور با استفاده از توان بخش خصوصی و فضای مجازی استفاده کنیم.

بیجندی ادامه داد: جهاد دانشگاهی از سال 96 به طور جدی در بحث توسعه مشاغل خانگی ورود پیدا کرده است و امر پیاده سازی این طرح را با همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی انجام می دهد.

وی تصریح کرد: طی اجرای این طرح به دنبال مطالعه و پژوهش مزیت های هر استان، آموزش و مشاوره، و در نهایت اتصال به بازار بوده ایم.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از بحث هایی که به صورت جدی به آن ورود پیدا کرده ایم موضوع استفاده از تمام اقشار جامعه از این طرح است.

در نمایشگاه دستاوردهای طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی و طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار خراسان شمالی، محصولات تولیدی پیشرانان و متقاضیان این طرح عرضه شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز