حمایت کمیته امداد خراسان شمالی از ۱۷۲۰ بیمارخاص و صعب العلاج

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۳:۴۴:۴۸
کد خبر: ۱۰۵۶۱۳۶
حمایت کمیته امداد خراسان شمالی از ۱۷۲۰ بیمارخاص و صعب العلاج
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: این نهاد در استان از هزار و ۷۲۰ بیمار صعب‌العلاج و خاص به صورت ویژه حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید الهی راد با اشاره به حمایت های ویژه این نهاد از بیماران خاص و صعب العلاج،افزود:  هزار و۶۱۰ نفر از این افراد به دلیل بیماری های صعب العلاج و ۱۰۸ بیمار خاص نیز تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال ۳۲۳ بیمار زمین گیر نیز تحت حمایت این نهاد هستند که ازتمامی خدمات بیمه ای و درمانی این نهاد بهره مند هستند و همچنین ماهانه ۱۰۰ هزار تومان نیز به عنوان کمک هزینه نگهداری به این خانواده های این افراد اهدا می شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی همچنین گفت: در سال گذشته  بیش از چهار میلیارد و ۱۰۰  میلیون  تومان  به صورت ویژه برای تامین هزینه های بیمه پایه مددجویان هزینه شده است.

الهی راد با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۳۵ هزار خانواده روستایی این استان تحت پوشش بیمه مکمل قرار دارند،خاطر نشان کرد:  امسال ۴۲۸ میلیون تومان برای مجموع بیمه های درمانی صرف شده است.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای کمی و کیفی شاخص‌های بهداشتی و پیشگیرانه برای مددجویان، خاطرنشان کرد: این نهاد سالانه با اولویت مناطق محروم، خدماتی از قبیل غربالگری انواع بیماری‌های غیر واگیر، برگزاری کلاس‌های آموزش بهداشت و سلامت، تحویل سبد اقلام  انجام می دهد به طوری که امسال ۷۲میلیون تومان کمک هزینه پزشکی در قالب چشم پزشکی و دندان پزشکی به مددجویان ارائه داده است.

الهی راد همچنین با اشاره به اجرای برنامه رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال نیز تاکید کرد: برای  ۸۳۰  کودک زیر پنج سال که از سوی مراکز بهداشت به امداد معرفی شده‌اند، سبد غذایی ماهیانه به ارزش ۱۰۰ هزار تومان واریز می‌شود.

 وی برنامه رفع سوء تغذیه مادران باردار و شیرده را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد برای ارتقای سلامت جامعه هدف و نیازمندان عنوان کرد و گفت: برای سه هزار و ۶۰۰  نفر از مادران باردار و شیرده تحت پوشش کمیته امداد، ماهیانه سبد غذایی به ارزش ۱۰۰ هزار تومان  ارائه می‌شود .

وی با اشاره به واگذاری خدمات درمانی مددجویان در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت به سازمان بیمه سلامت ایران نیز افزود: با وجود واگذاری خدمات درمانی مددجویان شهری به سازمان بیمه سلامت، ارائه خدمات بیمه مکمل به همه خانواده‌های تحت حمایت همچون گذشته تداوم دارد.

 

نظر شما