معاون سیاسی استاندار:

احترام به سالمندان هویت بخشی به جامعه است

۱۳۹۹/۰۷/۱۳ - ۱۵:۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۸۵۳۱
احترام به سالمندان هویت بخشی به جامعه است
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: سالمندان جزو سرمایه های کشور هستند و احترام به آنان هویت بخشی به جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، احمد برادران در شورای سالمندان استان با بیان اینکه در فرهنگ دینی ما بر نیکی به والدین تاکید شده است، افزود: امروز در حوزه علوم روانشناسی رشته سالمند شناسی و سلامت سالمندان از رشته های تخصص های دانشگاهی است.

وی با تاکید بر اینکه برای بهترین استفاده از ظرفیت سالمندان باید برنامه ریزی کنیم، گفت: دستگاه های اجرایی باید با این نگاه به امور سالمندان بپردازند. برادران به جمعیت ١٠ درصدی کنونی سالمندان کشور اشاره داشت و گفت: طبق پیش بینی ها این رقم به ٢٠ درصد خواهد رسید و سطح زندگی کنونی به ویژه کم تحرکی این روند را تسریع می کند.

وی با بیان اینکه ایجاد و تامین امکانات و تجهیزات در شهرها برای شهروندان است که باید همه بهره مند شوند، تاکید کرد: از متولیان امر می خواهیم سند یا چشم اندازی برای مشخص کردن مسیر سال های آینده برای بهتر شدن شرایط سالمندان استان تهیه و ارائه کنند و در این راستا از ظرفیت خیرین و بخش خصوصی بهره مند شویم.

برادران انتقال ارزش ها را از کارکردهای آموزش و پرورش توصیف کرد و گفت: چه ارزشی بالاتر از تکریم بزرگان است در حالی که فرآیند سالمندی برای همگان در گذر زمان اتفاق میافتد.

وی گفت: احترام به سالمندان هویت بخشی به جامعه است که تحقق این هدف مستلزم یک کار فرهنگی از سوی دستگاه های اجرایی حوزه فرهنگ، آموزش عالی و آموزش و پرورش است.

ارائه پیشنهاد ایجاد دهکده سالمندان بخش پایانی سخنان برادران در این نشست بود و گفت: از امروز به عنوان یک دغدغه اجتماعی برای انجام کاری ماندگار برای سالمندان استان را برنامه ریزی و اجرا کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز