معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش :

همکاری و همراهی والدین دانش آموزان در طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان امری ضروری است

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۴:۱۲:۵۹
کد خبر: ۱۰۷۸۹۳۱
همکاری و همراهی والدین دانش آموزان در طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان امری ضروری است
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت:همکاری و همراهی والدین دانش آموزان در طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان امری ضروری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، خطیب زاده اظهار داشت: با توجه به کم تحرکی و بی تحرکی دانش آموزان و شیوع چاقی و اضافه وزن در بین دانش آموزان، وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری اقدام‌ به اجرای طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان نموده است.

وی افزود: در این طرح شاخص توده بدنی دانش آموزان از طریق اندازه گیری قد و وزن محاسبه و دانش آموزانی که دچار چاقی و اضافه وزن و یا لاغری شدید هستند شناسایی می شوند، سپس مشاوره های ورزشی و تغذیه ای توسط معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت به مدت ۴ماه به دانش آموزان ارائه خواهد شد و مجددا شاخص توده بدنی دانش آموزان در اسفند ماه محاسبه خواهد شد.

وی هدف اصلی اجرای این طرح را ارتقای دانش و نگرش دانش آموزان در خصوص مدیریت وزن و داشتن یک سبک زندگی فعال و سالم اعلام کرد و ادامه داد: نکته بسیار مهم در اجرای این طرح همکاری و همراهی والدین دانش آموزان است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان داشت: با توجه به کم رنگ بودن حضور دانش آموزان در مدرسه دانش آموزان و والدین شان می توانند از طریق فضای مجازی و در بستر شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) با معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت در ارتباط باشند و ضمن ارسال قد و وزن خود برای معلمان مشاوره های ورزشی و تغذیه ای لازم را دریافت کنند.

 وی خاطر نشان کرد: معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش هم در بستر شاد کانال های متنوعی دارد که خانواده ها و دانش آموزان می توانند با عضویت در آن از این ظرفیت استفاده کنند.

خطیب زاده تصریح کرد: در اجرای این طرح خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت دانشگاه علوم پزشکی نیز همکاری دارند و اگر دانش آموزی چاقی و یا لاغری شدید داشته باشد به این مراکز ارجاع خواهد شد. ضمن اینکه مدارس روستایی جهت انجام غربالگری می توانند  از ظرفیت خانه های بهداشت استفاده کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز