کرونا در یک روز ۱۱ نفر را به کام مرگ کشید

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۲:۴۸:۴۲
کد خبر: ۱۰۸۱۷۸۴
کرونا در یک روز ۱۱ نفر را به کام مرگ کشید
رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های 24 ساعت گذشته، متاسفانه 11 نفر از هم استانی های عزیزمان در اثر ابتلا به کووید 19 فوت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سید احمد هاشمی افزود: طی 24 ساعت گذشته از مجموع 340 آزمایش انجام شده از افراد مشکوک به کرونا متاسفانه 227 نفر مبتلا به کرونا تشخیص داده شدند که این یعنی ۷۰ درصد افرادی که  آزمایش دادند نتیجه آزمایش آنها مثبت بوده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون 324 نفر در بیمارستان های سطح  استان به علت ابتلا به کووید 19 بستری هستند هشدار داد: جدی نگرفتن پروتکل های بهداشتی و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی باعث طغیان این بیماری در استان شده است.

دکتر هاشمی با اشاره به افزایش میزان ابتلا و شیوع کرونا بصورت خانوادگی تصریح کرد: متاسفانه با افزایش تجمعات و دورهمی های خانوادگی و انجام مراسم هایی همچون عزا و عروسی میزان ابتلا و شیوع این بیماری در بین خانواده ها افزایش یافته است.

وی اذعان داشت: خواهش ما از مردم توجه به پروتکل های بهداشتی، محدود کردن حضور و شرکت در تجمعات، دورهمی های خانوادگی، رفت و آمدها، وسایل حمل و نقل عمومی، پاساژها، نانوایی ها، بانک ها، ادارات و ... می باشد.

دکتر هاشمی با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک در بین همه افراد جامعه گفت: متاسفانه آمار استفاده از ماسک در استان بخصوص در امکان عمومی کمتر از 50 درصد است.

وی تاکید کرد: رعایت مسائل بهداشتی و شست و شوی مکرر دست، پرهیز از تردد های غیرضروری، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم تماس با بیماران و پرهیز از دست زدن به سر و صورت ضروری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز