مراجعه بیش از ۵۸۰ نفر به کلینیک درمان نازایی بیمارستان بنت الهدی

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۰:۵۹:۲۹
کد خبر: ۱۱۱۱۶۲۴
مراجعه بیش از ۵۸۰ نفر به کلینیک درمان نازایی بیمارستان بنت الهدی
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از آذر ماه سال گذشته تا کنون 582 نفر به کلینیک درمان نازایی بیمارستان بنت الهدی بجنورد مراجعه کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکترقاسم بیانی با بیان اینکه برای 183 نفر از مراجعه کنندگان پرونده تشکیل شده است افزود: در سال 98 ، 2 مورد IUI و در 6 ماهه نخست سال 99 ، 17 مورد IUI انجام شده است که از این تعداد در سال 98، 1 مورد بارداری موفق و در 6 ماهه نخست سال99 ، 1مورد بارداری موفقیت آمیز بوده است.

وی افزود: 4 مورد در انتظار پاسخ به این روش هستند و خوشبختانه 9 مورد موفقیت آمیز نیز با روش IO  یا دارو درمانی به نتیجه رسیدند.

دکتر بیانی اظهار داشت: میانگین کشوری موفقیت بارداری با روشIUI ، 20 درصد می باشد و تاکنون 5 مورد از مراجعین جهت دریافت خدمات دیگر همچون IVF و یا تخمک اهدایی به خراسان رضوی ارجاع داده شده اند.

وی با بیان اینکه میانگین سنی مراجعه کنندگان 29 سال بوده است یادآور شد: میانگین سنی مراجعه کنندگان برای برداری به روش IO  وIUI ، 26 سال می باشد.

دکتر بیانی خاطرنشان کرد: هزینه ای که از مراجعه کنندگان طی مراحل مراجعه به این کلینیک اخذ می شود فقط 10 درصد مبلغ کل است که در حدود 164 هزار تومان طی چهار ماه مراجعه و کنترل می باشد.

گفتنی است، IUI به معنای تزریق اسپرم شسته شده به درون رحم است و یکی از روش های کمک باروری می باشد و IVF لقاح خارج  از رحم است که این روش به این صورت انجام می شود که تخمک از بدن مادر جدا شده و با اسپرم پدر در آزمایشگاه ادغام شده و بعد از بارور شدن تخمک در آزمایشگاه این جنین را به رحم مادر منتقل می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز