پوشش بیمه ای ۲۱۲۱ روستایی و عشایر تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۱۰:۵۳:۰۱
کد خبر: ۱۱۱۴۳۲۲
پوشش بیمه ای ۲۱۲۱ روستایی و عشایر تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از پوشش بیمه ای دو هزار و ۱۲۱ نفر از عشایر و روستاییان مددجوی تحت حمایت این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید الهی راد با بیان اینکه یکی از ماموریت های اصلی کمیته امداد خدمتگذاری به مددجویان با نهایت تکریم و حرمتگذاری است، افزود: افراد نیازمند می توانند از بیمه مددجویی این صندوق کمک گیرند و از خدمات بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استفاده کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی سرانه واریز برای هر بیمه شده روستایی و عشایر را به طور سالانه ۳۳۰ هزار تومان عنوان کرد و  از هزینه کرد یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی  برای کل بیمه تامین اجتماعی مددجویان تحت حمایت این  نهاد طی امسال خبر داد.

الهی راد با اشاره به پرداخت سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای هر یک از مددجویان در بخش بیمه تامین اجتماعی اظهار کرد: هم اکنون هزار و ۸۳۱  مددجوی این نهاد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که از این تعداد هزار و ۴۲۱ نفر زن سرپرست خانوار و ۴۱۰ نفر نیز مجری طرح های اشتغال زایی هستند.

وی گفت: با پرداخت حق بیمه اجتماعی مددجویان تاکنون ۳۶۰ خانوار تحت حمایت این نهاد در استان با برقراری متوسط حقوق و مستمری از طرف سازمان تأمین اجتماعی توانمند و از حمایت این نهاد خارج‌شده‌اند.

وی با بیان اینکه این افراد به دلیل بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی هم‌اکنون مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی هستند، ادامه داد: بانوان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال تحت حمایت این نهاد با حداقل ۵۵ سال و آقایان با حداقل ۶۰ سال به‌شرط دارا بودن ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه از مزایای بازنشستگی و ازکارافتادگی بهره‎مند می‌شوند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز