معاون امور عمرانی استاندار:

دانش آموختگان با ایده های خود به کمک توسعه استان بیایند

۱۳۹۹/۱۰/۱۸ - ۰۱:۰۳:۰۶
کد خبر: ۱۱۱۶۷۶۴
دانش آموختگان با ایده های خود به کمک توسعه استان بیایند
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی خواستار ارائه ایده از سوی دانش‌آموختگان دانشگاه ها با محور توسعه استان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، غلامرضا هوائی در دیدار با رئیس و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد تاکید کرد: دانشگاهیان و فارغ التحصیلان دانشگاهی باید به نفع توسعه استان و با توجه به پتانسیل های موجود به ویژه در حوزه کشاورزی، طرح و ایده ارائه دهند. هوائی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها با طرح های پژوهشی قوی، به کمک توسعه استان بشتابند بر نقش موثر دانشگاه ها در عمران و توسعه هر منطقه اشاره داشت و گفت: این سهم از سوی دانشگاه های خراسان شمالی ناچیز است و انتظار می رود دانشگاه ها نیز در سرعت بخشیدن به توسعه استان سهیم باشند.

معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی با طرح این سوال که چرا دانشگاه صنعتی در استان نداریم؟ و چرا کارهای پژوهشی به سایر دانشگاه های کشور سپرده می شود؟ تاکید کرد: باید دانشگاه های استان از نظر سطح پژوهشی تقویت و مورد حمایت مسئولان قرار گیرند. هوائی تقویت فعالیت پژوهشی دانشگاه های استان به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی را در حوزه های کشاورزی، محیط زیست، علوم انسانی(مدیریت و بهره وری) بسیار مهم ارزیابی کرد و خواستار برقراری و رفت و آمد اساتید مطرح دانشگاه های بزرگ کشور به دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه های خراسان شمالی شد.

هوائی با بیان اینکه دانشگاه آزاد بجنورد باید فعالیت خود را توسعه و تثبیت ببخشد، توصیه کرد: فعالیت های این دانشگاه به سمت کیفی سازی پیش برود. هوائی در ادامه سخنان خود نقش هیات امنای هر دانشگاه را در توسعه آن دانشگاه بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: خروجی دانشگاه ها باید علم، تحقیق و پژوهش باشد.

 

نظر شما