معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران :

اشتغال ، مسکن و ساماندهی گلزار شهدا از اولویت های مهم کاری بنیاد است

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۲:۰۳:۳۵
کد خبر: ۱۱۱۹۵۲۵
اشتغال ، مسکن و ساماندهی گلزار شهدا از اولویت های مهم کاری بنیاد است
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بجنورد گفت:موضوعات اشتغال، مسکن و ساماندهی گلزار شهدا از اولویت های مهم کاری بنیاد شهید و امور ایثارگران در تمامی استانهاست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، سعید اوحدی نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان افزود:پس از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی به هیچ عنوان زیبننده این نظام نیست که موضوع مسکن و اشتغال جامعه ایثارگران حل نشده باشد. وی سفر به خراسان شمالی را بیست و هفتمین سفر استانی ذکر و تصریح کرد:تامین زمین برای ۱۸۰۰ نفر از ایثاگران خراسان شمالی در قالب امضای تفاهم نامه انجام شده که این مسئله در طول ده سال گذشته بی سابقه بوده است.

اوحدی در خصوص موضوع شهدای سلامت نیز افزود: مسئولیت این کمیته بر عهده وزیر بهداشت است لذا از دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان تقاضا داریم پرونده ها را سریع تر تکمیل کرده و به کمیته ملی ارسال کنند. وی بیان کرد: تاکنون ۲۰۰ پرونده تشکیل شده که ۶۰ نفر جزو مصادیق شهدا قرار گرفته اند که امیدواریم باقی مانده این پرونده سریع تر تعیین تکلیف شود.

وی اظهار داشت: هیات وزیران، با پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۳۹۹ موافقت کرد. وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال ۱۳۹۹ به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر معادل یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، مراکز استان‌ها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، سایر شهرستان‌ها یک میلیارد ریال و روستاها ۶۰۰ میلیون ریال تعیین شد. وی افزود: تاکنون برای ۶۲ هزار نفر از جامعه ایثارگران زمین تامین شده است ضمن آنکه هزینه آماده سازی مسکن برای جامعه ایثارگران صدرصد رایگان است.

اوحدی افزود : شهدا عصاره تمام فضائل و ارزش های معنوی در مسیر کمال طلبی هستند لذا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حائز اهمیت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز