در هفدهمین آیین پویش ره سلامت؛

مرکز درمانی تخصصی بیماران خاص در بجنورد افتتاح شد

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۰۷:۵۲:۰۲
کد خبر: ۱۱۳۶۱۸۰
مرکز درمانی تخصصی بیماران خاص در بجنورد افتتاح شد
به مناسبت دهه مبارک فجر، مرکز درمانی تخصصی بیماران خاص در بجنورد با حضور رئیس بنیاد بیماری های خاص، نماینده ولی فقیه، استاندار ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ونمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شواری شهر و دیگر مسئولان به صورت ویدئو کنفرانس در حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، رئیس بنیاد بیماری های خاص اظهار کرد: راه اندازی دو مرکز تخصصی آیت الله  هاشمی رفسنجانی در بجنورد و شهر بابک به عنوان سیزدهمین و چهاردهمین مرکز تخصصی است.

دکتر فاطمه هاشمی رفسنجانی یادآور شد: این مراکز اولین مراکزی است که پدرم آیت الله هاشمی رفسنجانی در آیین افتتاح آن حضور ندارد.

وی بیان کرد: مساحت زمین مرکز درمانی تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی بجنورد ۴۴۴۶ متر مربع بوده که ۴۲۰۰ مترمربع زیربنا دارد و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

دکتر هاشمی رفسنجانی ادامه داد: این مرکز دارای بخش های دیالیز، شیمی درمانی، تالاسمی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه و کلینیک های تخصصی است.

وی با اشاره به اینکه مرکز تخصصی بجنورد دارای ۸۰ تخت بستری سرپایی است، گفت: خوشبختانه با کمک دولت و خیرین و همچنین حمایت مردم توانستیم مراکز درمان بیماری های خاص را گسترش دهیم و در آینده هم ۴ مرکز تخصصی به افتتاح خواهد رسید.

دکتر هاشمی رفسنجانی ادامه داد: این مراکز شامل مرکز سرطان با ۷۵۰۰۰ زیربنا، بزرگترین مرکز درمان سرطان کشور، بیمارستان بیماران خاص در منطقه خاوران با ۱۷ هزار متر مربع و دو نقاهتگاه برای بیماران سرطانی و ام اس در کرج و ساری که تمامی این مراکز با کمک دولت و خیرین صورت گرفته است.

وی درخصوص بیمارستان زنان و زایمان اسفراین نیز گفت: این بیمارستان با زیربنای ۳۰۸۰ متر مربع اولین مرکز تخصصی زنان و زایمان در استان بوده که با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

وی افزود: این بیمارستان دارای  ۶۸ تخت بستری و  شامل بخش های زنان، نوزادان، بخش مراقبت ویژه نوزادان و اطاق عمل است.

دکتر هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: از دولت تدبیر و امید تشکر می کنم که روی مسئله سلامت تاکید زیادی داشتند و اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

وی با اشاره به درخواست دکتر وحیدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی مبنی بر ساخت بیمارستان در شمال شرق بجنورد، گفت: اگر در توان دولت است تقاضا می کنم با ساخت این بیمارستان موافقت شود.

رئیس جمهور نیزدر این آیین بیان داشت: درود میفرستم به روان پاک مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی با نقش مهمی که در انقلاب و دفاع مقدس و سازندگی کشور داشتند و امیدوار هستیم ما نیز ادامه دهنده راه و مسیر عزیزانی که در این نظام تلاش کردند، باشیم.

دکتر حسن روحانی درخصوص درخواست نماینده مردم مجلس در شورای اسلامی گفت: استاندار و مسئولان مربوطه در استان این مورد را در نظر داشته باشند و حتما کمک های لازم را در این خصوص ارائه خواهیم داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز