استاندار خراسان شمالی تاکید کرد:

انسجام و یکصدایی لازمه گرفتن حق استان در سطح ملی

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۰۹:۲۱:۲۸
کد خبر: ۱۱۴۰۶۹۸
انسجام و یکصدایی لازمه گرفتن حق استان در سطح ملی
استاندار خراسان شمالی شنبه شب در سومین نشست مجمع رسانه ای استان در سالجاری انسجام، هم افزایی و یکصدایی را لازمه احقاق حق و مطالبات مردم استان در سطح ملی دانست و گفت: رسانه ها بخاطر مردم استان باید برای حمایت از مسیر پیشرفت ورود کنند و خسته نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمدعلی شجاعی در این نشست با بیان اینکه تعداد افرادی که برای پیشرفت کارها نمی ایستند محدود اما موثر هستند، افزود: داشتن مخالف، نداشتن همراه در بحث توسعه طبیعی است اما باید بدانیم آنجا که تعداد افراد برای همراهی نکردن کار ها فراوان است، آن استان یا شهر از حرکت می ماند و دیرتر نتیجه می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر سمت و سوی کارها بحث رفاه و رسیدگی به امور مردم باشد ما مامور به حرکت و انجام دادن هستیم، افزود: برای توسعه به حرکت خود حتی به تنهایی ادامه می دهیم و نگران همراهی نکردن ها نیستیم چرا که همیشه عده ای کار کردن و ساختن را بلد نیستند و با انجام هر کاری مخالفند.

شجاعی مسئولیت خود را کار و خدمت به استان و مردمش دانست و تصریح کرد: در انجام هر کار درستی که به نفع مردم و استان باشد کوتاه نیاییم و برای حرکت توسعه استان منتظر دیگران نباشیم تا زمان را از دست ندهیم.

محمدعلی شجاعی افزود: هر گاه گامی در استان برمی داریم افرادی از بدنه اجرایی استان مانع انجام کارها هستند که موجب هدررفت زمان می شوند. 

شجاعی با بیان اینکه در استان افراد برای احقاق حق و منافع مردم جمع نمی شوند، گفت: عدم تشخیص درست در حمایت از یک حرف و کار درست و ماندگار در استان موجب عدم توسعه می شود در حالی که باید حرف درست بخاطر منافع مردم حمایت شود و همه پای کار بیایند.

شجاعی با تاکید بر اینکه استان به تحول فکری برای حمایت از فکر و حرف درست نیاز دارد، افزود: اقتصاد ملی اگر بر اقتصاد محلی اثر نگذارد آن اقتصاد به نفع منافع مردم نیست و بنده بارها گفته ام صنایع بزرگ استان باید مسئولیت های اجتماعی خود را انجام دهند.

شجاعی به نشست کارگروه استانی منطقه ۵ کشور اشاره داشت و گفت: ۱۵۰۰ کیلومتر خط انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور برنامه ریزی شده است اما خراسان شمالی شامل آن نبوده در حالیکه وجود ۸ دشت ممنوعه در جنوب استان سبب می شود در آینده به دلیل کم آبی نتوانیم حرفی از رشد صنعتی در استان داشته باشیم.

وی افزود: گرفتن این حق فریاد همگانی می خواهد اما فریاد عده ای در استان پرداختن به کارهای شخصی و تعویض مدیران است و بجای تلاش برای توسعه تلاش برای تغییر مدیران را سند افتخار خود می دانند که نباید اجازه دهیم منافع شخصی تابلوی راهنمای استان شود.

شجاعی گفت: عده ای در برابر نشدن مقاومت می کنند و مخالفان هم نه تنها هیچگاه طرحی برای توسعه ارائه نکرده اند که حتی در سطح ملی هم به دنبال مطالبات مردم استان نرفته اند و با این روند انجام هر کاری در استان مقاومت و صبر بالا می خواهد در حالی که بسیاری از این پروژه ها در سایر استان به راحتی اجرا می شود.

استاندار خراسان شمالی در ادامه افزود: حامیان استان در سطح ملی کم است و موقع توزیع هر چیزی در سطح ملی حمایتی از استان وجود ندارد که به عنوان مثال سوخت مرزنشینان یکی از حقوق مرزنشینان است و همه استان ها از آن بهره مند هستند اما خراسان شمالی به بهانه نبود پایانه مرزی از آن بی بهره است اما هیچ کسی برای احقاق این حق تلاش نکرده است.

محمدعلی شجاعی گفت: از سرمایه گذار حمایت نمی کنیم، زیرساخت ها به استان نمی آید و در ادامه حداقل امکانات مانند بیمه خبرنگار از ما دریغ می شود ولی باید بدانیم تا زمانی که چرخه اقتصادی در استان نچرخد اقتصاد رسانه ها هم ضعیف می ماند.

شجاعی در ادامه افزود: برگزاری نشست های خبری برای مدیران باید به عنوان یک وظیفه در استان فرهنگسازی شود و همچنین رسانه ها باید یاد بگیرند کارهای انجام شده را بگویند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز