امام جمعه موقت تهران:

مدیران در ارتباط با مردم مانع ایجاد نکنند

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۱۱:۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۱۴۱۴۶۲
مدیران در ارتباط با مردم مانع ایجاد نکنند
شصت و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با محوریت تبیین فرهنگ علوی و با حضور دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر و امام جمعه موقت تهران و جمعی از مسئولان استان برگزار شد که آیت ا... «صدیقی» به تبیین ویژگی های مدیریتی پرداخت و توجه به نظم در کار و زندگی و در دسترس بودن بودن مسئولان و ارتباط آن ها با مردم و پرهیز از هیجان و رفع مشکلات آحاد جامعه از سوی مدیران مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، آیت ا...« صدیقی» در سخنانش به تبیین و تفسیر فرهنگ علوی و نامه امام علی (ع) به مالک اشتر پرداخت و با مقایسه آن در جامعه امروز از این که مدیری موفق است که خداشناس باشد، سخن گفت و افزود: مدیران باید در مدیریت شجاعت و برش داشته باشند و به خاطر مردم و مسئولیت ها، گاهی حتی آبرویشان را هزینه کنند و به خاطر خدا از آرامش شان بگذرند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که مدیران باید مراقب باشند که گرفتار هیجان نشوند و منشی، مسئول دفتر و محافظ مانع ملاقات مردم با آن ها نشوند، تصریح کرد: زیرا مردم می‌خواهند به مدیر دسترسی داشته باشند و این ها مانع ها موجب نارضایتی می شود.

 «آیت ا... صدیقی» خاطر نشان کرد: همچنین مدیران نباید از حرص و طمع تبعیت کنند زیرا فردی که چند بار در مقابل وسوسه ها کوتاه بیاید قطعا مسئولیت و مملکت و دین اش را می فروشد.

وی هم چنین بر نظم درکار و زندگی  تاکید کرد و و پایه و اساس آن نماز دانست که یکی از سیاست های امام علی (ع) در جریان حکم رانی اش بوده است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی نیز در این جلسه با بیان این که فرهنگ دینی در جمهوری اسلامی، متناسب با نظام جمهوری اسلامی، یعنی فرهنگ مبتنی بر قرآن و سنت و متولیانی نیز برای پاسداری و صیانت از این سرمایه گرانسنگ مشخص شدند، اظهار کرد: از این روی باید هم به شکل عمومی و هم به شکل خاص مسئولان و متولیان امر توجه داشته باشند و بدانند در برنامه ریزی، اجرا و هدایت کردن جریان  فرهنگی مسئول و پاسخگو هستند.

حجت الاسلام «جعفری» از این که دین و فرهنگ و سوابق درخشان دین مداری مردم خراسان شمالی به عنوان خاستگاه اصلی دین مداری و وایت مداری در کشور معرفی شده سخن گفت و تاکید کرد:  باید بسیار مراقب باشیم و اصلا نباید خطایی صورت بگیرد و بی مبالاتی، بی توجهی و عدم نظارتها آن هم در زمانی که در گام دوم انقلاب هستیم نباید وجود داشته باشد.

وی با بیان این که با برنامه های شادی آفرین موافق هستیم اما با گناه و حرمت شکنی ها نه تذکر داد: برنامه ریزی و ساماندهی ایام عزا و شادی در استان باید  به گونه ای باشد که نظارت صورت  بگیرد و برنامه اجرا شود و حتی شاهد یک مورد حرمت شکنی در استان نباشیم.

 وی خاطرنشان کرد: عذر عدم اطلاع اگر از افرادی پذیرفته شود از متولیان امر پذیرفته نیست و این شورا وظیفه اش صیانت از فرهنگ دینی مردم است و باید به گونه ای برنامه ریزی و نظارت شود که به هیچ وجه شاهد حرمت شکنی نباشیم.

 وی ادامه داد: پرونده حرمت شکنی در دستگاه قضا باز است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز