مردم خراسان شمالی رتبه دوم پرداخت صدقه در کشور را به خود اختصاص دادند

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۴:۲۵:۱۱
کد خبر: ۱۱۴۲۲۳۹
مردم خراسان شمالی رتبه دوم پرداخت صدقه در کشور را به خود اختصاص دادند
مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی از کسب رتبه دوم مردم این استان در پرداخت صدقه به نیازمندان طی امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید الهی راد با بیان اینکه مردم نوعدوست استان طی ۱۱ ماهه امسال حدود پنج میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند، افزود:  این استان طی ارزیابی های انجام گرفته رتبه دوم کشور را در این زمینه بدست آورد.

وی میزان رشد صدقات نسبت به مدت مشابه سال قبل را ۴۵ درصد عنوان کرد و گفت: این نهاد در بخش تحقق برنامه های طرح صدقات نیز رتبه برتر کشور را کسب نموده است.

الهی راد با اشاره به اینکه صدقات جمع‌آوری‌شده صرف امور محرومان جامعه می‌شود ضمن اشاره به نحوه هزینه‌کرد صدقات مردمی، ادامه داد: احداث مسکن برای خانواده‌های نیازمند، پرداخت هزینه‌های درمانی، تأمین بخشی از هزینه‌های ازدواج فرزندان مددجویان، پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان و پرداخت کمک‌هزینه معیشتی به خانواده مددجویان از محل صدقات مردمی است.

وی در ادامه یاد آور شد: برای رفاه حال مردم و افزایش سرعت و دقت رسیدن صدقات به دست نیازمندان، واریز الکترونیکی یا همان صدقات دیجیتال در دستور کار قرار گرفته است.

وی واریز از طریق دستگاه های خود پرداز و همچنین استفاده از کد ussd با وارد کردن #۰۵۸*۸۸۷۷*  از طریق تلفن همراه و همچنین پرداخت از طریق تلفن ثابت را از طرح های الکترونیکی کمیته امداد عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی همچنین با اشاره به اینکه تمامی ماموران جمع آوری صدقات در سطح شهر مجهز به دستگاه های پوز  اندرویدی هستند افزود: کاهش زمان تخلیه، کاهش هزینه‌های اجرایی، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی از ویژگی‌های مهم این شیوه است.

وی در ادامه به اجرای طرح‌های خریدار مهربان و بذل سلامتی به‌منظور کمک به محرومین استان اشاره و اظهار کرد: طرح خریدار مهربان با مشارکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال اجرا است که در قالب این طرح دستگاه‌های پوز اندرویدی در فروشگاه‌ها نصب می‌شود تا مشتریان در صورت تمایل، مبالغ موردنظر خود را به‌صورت مستقیم برای کمک به نیازمندان واریز کنند.

الهی راد همچنین  خصوص اجرای طرح بذل سلامتی نیز گفت: این طرح نیز با همکاری پزشکان و مراکز درمانی استان به اجرا رسیده است و بیماران می‌توانند برای حفظ سلامتی از طریق دستگاه‌های پوز نصب‌شده در محل مطب پزشکان و مراکز درمانی صدقه سلامتی خود را به محرومان استان هدیه کنند.

 

نظر شما