معاون اقتصادی استاندار:

۷۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است

۱۴۰۰/۰۲/۱۲ - ۱۷:۲۴:۲۴
کد خبر: ۱۱۷۳۷۳۴
۷۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است
معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: سال گذشته ۷۴هزار میلیارد ریال از طریق بانک های دولتی استان به سرمایه گذاران و تجار تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمود قنبری در سومین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود: بر اساس قانون بانک ها مجاز به صرف هشتاد درصد منابع خود برای ارائه تسهیلات هستند که بانک های استان در راستای توسعه و حمایت از سرمایه گذاران بیش از ۸۰ درصد تسهیلات ارائه دادند که مشمول جریمه بانک مرکزی شدند.

قنبری با اشاره به اینکه میزان مشارکت اقتصادی مردم استان دو و نیم درصد از کشور بالاتر است ؛ خاطرنشان کرد: بارها برای حل مشکلات یک سرمایه گذار در استان با حضور و همراهی استاندار با مسئولان ارشد کشوری جلسات مختلف برگزار شد.

وی اظهار داشت: در برخی موارد نیز علی رغم حمایت دولت از سرمایه‌گذاران از جمله واگذاری زمین و سایر امکانات اما سرمایه گذار کار را به نتیجه مطلوب نرساند.

قنبری با بیان اینکه سال گذشته ۴۴جلسه کارگروه تسهیل با ۳۲۶مصوبه برگزار شد ؛ افزود: از تعداد فوق ۹۶درصد آن اجرایی شده که ۴درصد مابقی به دلیل مشکلات قانونی بوده است. قنبری اشاره ای به نابسامانی بازار مرغ در سال گذشته داشت و افزود: در اسفند ماه سال گذشته نابسامانی بازار مرغ مشمول کل کشور بود اما با تدابیر اتخاذ شده و‌همت مدیران استان و پایین نگه داشتن قیمت مرغ به نسبت سایر استانها بیش از نیاز نیز عرضه مرغ در سطح استان صورت گرفت که در حال حاضر بازار مرغ به آرامش و ثبات رسیده است.

وی با بیان اینکه استان گلستان بعنوان استان پشتیبان و تامین کننده مرغ استان معرفی شده افزود: به زودی با تأسیس مرغداری های بیشتری در استان نیازی به استان معین و پشتیبان نخواهیم داشت.

قنبری در پایان اشاره ای به مشکل یکی از سرمایه گذاران در اسفند ماه سال گذشته داشت و افزود: تصاویر منتشر شده از یکی از جلسات این کارگروه در فضای مجازی موجب شد تا عده ای از افراد با نداشتن آگاهی و اطلاعات کافی از جلسه حواشی ایجاد کنند که بنده ضمن عذرخواهی از غفلت پیش آمده اعلام می کنیم تمام تلاش ما برای حل مشکلات کارآفرینان و تولید کنندگان استان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز