در پی بازدید معاون عمرانی استاندار از مناطق زلزله زده؛

تصمیمات ویژه دولت برای خانه دار شدن زلزله زدگان قبل از فصل سرما

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۱۳:۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۱۸۲۲۳۰
تصمیمات ویژه دولت برای خانه دار شدن زلزله زدگان قبل از فصل سرما
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی از مناطق زلزله زده در شهرستان های گرمه و جاجرم بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، غلامرضا هوائی پس از استماع گزارشات سازمان هلال احمر و بنیاد مسکن استان در خصوص روند رسیدگی به امور زلزله زدگان گفت: با کمک بخشداران و دهیاران باید از روستاهای زلزله زده در خصوص نحوه مناسب چادرها و آمار منازل تخریبی بازدید میدانی انجام شود.

هوائی خطاب به مدیر کل بنیاد مسکن استان تاکید کرد: تا 24 ساعت آینده باید فرآیند ثبت نام متقاضیان آغاز و تا قبل از شروع فصل سرما و بارندگی منازل تخریبی ساخته و در اختیار مردم قرار بگیرد. وی افزود: منازل خشتی و گلی و دارای سازه نامناسب برای سکونت مناسب نیستند و دهیاران باید با کار ترویجی مردم را نسبت به تخلیه این خانه ها تشویق کنند.

هوائی در ادامه با بازدید از رودخانه روستای قلّی که در سیل و زلزله اخیر دچار تخریب فراوان شده است، گفت: حریم رودخانه باید رعایت شود و سازمان منابع طبیعی استان جهت مطالعات برای انجام پروژه آبخیزداری پای کار بیاید و مردم برای جابجایی از بافت فرسوده به بافت جدید با بنیاد مسکن همکاری کنند.

روستای شورک محل بعدی بازدید معاون عمرانی استاندار بود که غلامرضا هوائی با قدردانی از همکاری مردم برای تخلیه خانه های تخریبی افزود: شنوای مشکلات و مطالبات مردمی هستم و تلاش داریم با انسجام و هم افزایی مشکلات را برطرف کنیم. بر اساس این گزارش، معاون عمرانی استاندار همچنین از روستاهای عمارت.،قرجه رباط و دربند نیز بازدید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز