جذب ۱۰۳ درصدی تسهیلات اشتغال محرومان کمیته امداد در سال گذشته

۱۴۰۰/۰۳/۰۳ - ۱۳:۵۵:۲۴
کد خبر: ۱۱۸۳۳۵۰
جذب ۱۰۳ درصدی تسهیلات اشتغال محرومان کمیته امداد در سال گذشته
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از جذب 103 درصد اعتبارات اشتغال مددجویان تحت حمایت این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، مجید الهی راد بیان اینکه طی سال گذشته 103 درصد اعتبارات اشتغال کمیته امداد استان جذب‌شده است، افزود: هدف عمده این نهاد خودکفایی و کمک به ایجاد درآمد خانواده‌های تحت پوشش است لذا در این راستا سه هزار و 994 فرصت شغلی نیز  ایجاد شد.

وی میزان اعتبارات اشتغال تخصیص سال گذشته را 170 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون 174 میلیارد تومان این اعتبار در سرفصل های اعم از قرض الحسنه بانکی ،منابع امدادی و اشتغال پایدار روستایی جذب شده است.

وی خاطر نشان کرد:  با این اعتبار برای سه هزار و  994 نفر از مددجویان این نهاد اشتغال ایجاد شده است.

وی ادامه داد: از مجموع تسهیلات پرداختی به مددجویان 14 میلیارد و 500 میلیون تومان آن از محل منابع داخلی کمیته امداد و هم‌افزایی این استان و 153 میلیارد و 336 میلیون تومان آن نیز از محل تسهیلات بانکی پرداخت‌شده است.

وی در ادامه به برنامه‌های این نهاد در حوزه توسعه اشتغال پایدار روستایی اشاره کرد و ادامه داد: از این محل نیز 6 میلیارد و 250 میلیون تومان به متقاضیان پرداخت‌شده است که در این بخش 154 درصد رشد پرداخت تسهیلات را شاهد هستیم.

الهی راد طرح‌های اشتغال ایجادشده را در بخش‌های کار انگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی عنوان کرد و گفت: میزان درآمد طرح‌های تحت نظارت در سال 99 ، ماهانه دو میلیون و 360 هزار تومان است.

وی یاد آور شد: کارفرمایانی که مددجویان تحت پوشش را به کار گیرند در ازای استخدام هر یک نفر ، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می کنند. سقف این تسهیلات شامل استخدام ۵ مددجو می شود که  البته تعداد مددجویان اگر پیش از آن هم باشد می‌توانیم تسهیلات ارائه کنیم به شرطی که نیروهایی که استخدام می کنند حداقل سه سال در آن کارگاه مشغول کار باشند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز