بهارانه کتاب با مشارکت هشت کتابفروشی در خراسان شمالی آغاز شد

۱۴۰۰/۰۳/۱۷ - ۱۳:۱۰:۱۷
کد خبر: ۱۱۸۹۳۶۶
بهارانه کتاب با مشارکت هشت کتابفروشی در خراسان شمالی آغاز شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: طرح بهارانه کتاب 1400 از امروز هفدهم خردادماه با مشارکت هشت کتابفروشی در استان به مدت یک هفته هم‌زمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، «حسین فرخنده» ضمن دعوت از کلیه دوستداران فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به مشارکت در طرح بهارانه کتاب، گفت: سقف خرید برای هر خریدار در طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ مبلغ دو میلیون ریال است و خریداران می‌توانند از ۲۰ درصد یارانه خرید کتاب در این طرح بهره‌مند شوند.

وی افزود: کتابفروشی های «اندیشه سبز»، «پاتوق کتاب بجنورد»، «پیام دانش»، «حاتمی»، «شهرکتاب بجنورد»، «کتابسرای فرزین» و «کوچه کتاب» از شهرستان بجنورد و «کتابسرای عضدی» از آشخانه در هفدهمین دوره طرح‌های حمایتی (بهارانه کتاب) شرکت کردند.

وی با تأکید بر اینکه رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت در ایام کرونا برای کلیه کتاب‌فروشی‌ها ضروری است، گفت: مدیریت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در زمان طرح بر عهده واحدهای صنفی است و با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا متقاضیان می‌توانند با ثبت اطلاعات در پنل بهارانه به نشانی tarh.ketab.ir خرید کتاب را به‌صورت غیرحضوری انجام دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: ارائه تخفیف در این طرح تنها شامل کتاب‌های چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه‌شده در کتاب‌فروشی را شامل نمی‌شود.

فرخنده تصریح کرد: کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح می‌شوند؛ اما کتاب‌های آموزشی، کمک‌آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت‌ نشده‌اند، مشمول طرح نمی‌شوند.

طرح بهارانه کتاب ۱۴۰۰ به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، موسسه خانه کتاب و مشارکت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها به مدت یک هفته از تاریخ ۱۷ تا ۲۴ خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز