خراسان شمالی استان برتر در اجرای برنامه های ارتقای شاخص های سواد

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۱۲:۵۹:۰۷
کد خبر: ۱۲۰۵۶۵۰
خراسان شمالی استان برتر در اجرای برنامه های ارتقای شاخص های سواد
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: استاندار خراسان شمالی رتبه برتر در زمینه ارتقا سواد در کشور را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، ملیحه یغمایی اظهار کرد: بر اساس آمارهای رسمی، نرخ باسوادی خراسان شمالی که طبق استاندارد، سنین ۱۰ تا ۴۹ سال را اندازه‌گیری می‌کند در سال ۹۹ به ۹۷ درصد رسیده است.

یغمایی ادامه داد: از جمله شاخص‌های تعیین شده سازمان نهضت سوادآموزی کشور اجرای طرح‌های ابلاغی، خلاقیت و مدیریت، بهبود کیفیت، اجرای مسابقات، مشتری مداری،  گسترش مراکز یادگیری محلی، برنامه‌های عملیاتی و صیانت از سوادآموزی است که این ارزیابی ها در سه دسته سازمان های دولتی، نهادهای غیر دولتی و اشخاص صورت می گیرد و استاندارخراسان شمالی به عنوان استاندار برتر در این حوزه طی سال ۹۹ انتخاب شد.

وی افزود: تاکنون ۱۶ هزار و ۸۱۶ نفر بی‌سواد و کم سواد در اجرای طرح ارتقای باسوادی و براساس تفاهم‌نامه امضا شده بین سازمان نهضت سوادآموزی و استانداری جذب شده‌اند.

وی با اشاره به  اینکه بیش ترین گروه سنی جذب شده ۳۰ تا ۳۹ سال دارد، گفت: همچنین از افراد جذب شده بی سواد و کم سواد ۳۴.۵۴ درصد در مناطق شهری و ۶۵.۴۶ درصد دیگر نیز در مناطق روستایی هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: سازمان نهضت سوادآموزی کشور در قالب شورای‌عالی پشتیبانی سواد آموزی هر سال ارزیابی جامعی از عملکرد  استان ها با توجه به شاخص ها و معیارهای استاندارد و محورهای تدوین شده، انجام می دهد.

وی افزود: حدود ۷۶ درصد از تعداد بی‌سواد و کم سواد جذب شده در این طرح را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می‌دهند

که امیدواریم با اقدامات انجام شده بتوانیم در رشد آگاهی و توانمند سازی هم استانی ها تاثیرگذار باشیم.

 

به نقل از ایسنا

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز