برکات زکات شامل حال همه جامعه می‌شود

۱۴۰۰/۰۴/۲۱ - ۱۳:۵۱:۰۷
کد خبر: ۱۲۰۵۷۰۶
برکات زکات شامل حال همه جامعه می‌شود
رئیس شورای زکات استان خراسان شمالی گفت: برکات پرداخت زکات به دلیل گستردگی هزینه کرد آن می‌تواند شامل حال همه محرومان جامعه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری در آیین خدا قوت کشاورز و برگزاری شورای زکات افزود: بر اساس دستورات دینی منابع مالی زکات می‌تواند در بخش‌های ساخت مسکن و پروژه‌های عام‌المنفعه، معیشت نیازمندان، اهدای جهیزیه و سایر بخش‌های نیازمندی جامعه هزینه شود.

وی متولی زکات را دبیرخانه شورای زکات استان مستقر در کمیته امداد عنوان کرد و گفت: کمیته امداد به‌عنوان دبیرخانه شورای زکات تاکنون توانسته برکات بسیاری را شامل حال محرومان کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری زکات را یکی از صدقات واجب و لازم برشمرد و افزود: دو هزار حدیث و 60 آیه در قرآن کریم در خصوص زکات وجود دارد که نشان‌دهنده اهمیت این موضوع از دیدگاه خداوند تبارک‌وتعالی است.

وی در ادامه به برکات پرداخت زکات در زندگی و جامعه اشاره کرد و افزود: برکت در زندگی، دفع بلا و برکت در مال از مزایای توجه به این واجب الهی است.

رئیس شورای زکات استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: نماز و زکات در قرآن در کنار هم ذکرشده است و شرط قبولی نماز پرداخت زکات است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوری تصریح کرد: توجه به پرداخت زکات در بین مردم عاملی مهم در افزایش محبت بین مردم و رفع محرومیت از جامعه است.

وی از زکات به‌عنوان مالیاتی ثابت در درآمد کشاورزان نام برد و گفت: هزینه کرد زکات در بین نیازمندان و ایتام بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: زکات از ریشه زکوه است به معنی بیشتر شدن و هرقدر از مال انسان که درراه زکات هزینه شود چندین برابر به فرد بازمی‌گردد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز