۲۵۲ مورد تصرف غیر مجاز حریم رودخانه‌های خراسان شمالی شناسایی شد

۱۳۹۵/۰۳/۲۷ - ۰۷:۴۲:۵۲
کد خبر: ۴۱۸۱۳۷
۲۵۲ مورد تصرف غیر مجاز حریم رودخانه‌های خراسان شمالی شناسایی شد
رییس گروه حفاظت و مهندسی رودخانه‌های شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: 252 مورد تصرف غیرمجاز حریم و بستر رودخانه های خراسان شمالی طی سال گذشته شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، علی غفوری نیا خاطرنشان کرد: برای 214 مورد از متخلفین و متجاوزین به حریم و بستر رودخانه‌های استان اخطار صادر شده است .

وی افزود: برای 70 مورد از تخلفات صورت گرفته در سال 94 پرونده قضایی تشکیل شد که در 68 مورد از این پرونده‌ها رای قضایی به نفع شرکت آب منطقه‌ای صادر شده است و متخلفین محکوم به اجرای قانون و اعاده حریم و بستر رودخانه‌ به وضع سابق شده‌اند.

او تشکیل چهار گروه گشت و بازرسی برای حفاظت حریم و بستر رودخانه‌ها را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته ذکر کرد.

مهندس غفوری نیا طول رودخانه های مهم استان را دو هزار 100 کیلومتر اعلام کرد و گفت: به منظور نظارت بیشتر و افزایش گستره بازدید و حفاظت از حریم و بستر رودخانه های استان، تشکیل شش گروه دیگر گشت و بازرسی نیاز است.

وی حضور و بازرسی مستمر در محدوده تعیین شده هر یک از گروهها طبق شرح وظایف مشخص شده برای هر گروه، بررسی و به روز رسانی وضعیت منابع آب استان،  ‌شناسایی متخلفان، ثبت تخلف و برخورد قانونی با بهره‌برداران غیر مجاز منابع آب،‌ همکاری با ضابطین قانون توزیع عادلانه آب و همچنین اطلاع رسانی به بهره برداران منابع آب را از مهمترین وظایف گروههای گشت و بازرسی حریم و بستر رودخانه های خراسان شمالی ذکر کرد.

به گفته او در سال گذشته به منظور حفاظت از حریم و بستر رودخانه های استان 16 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

 

نظر شما