جلسه شورای اداری شهرستان جاجرم برگزار شد

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۰۸:۰۹:۲۸
کد خبر: ۴۳۳۶۷۶
جلسه شورای اداری شهرستان جاجرم برگزار شد
سومین جلسه شورای اداری شهرستان به ریاست فرماندار و با حضور معاونت فرماندار ، بخشداران بخش های تابعه ، روحانیت معزز ، روسای ادارات و ارگان ها و دیگر مدعوین شهرستانی با محوریت هماهنگی و پیگیری برگزاری یادواره شهدای شهرستان و کنگره ۳۰۰۰ شهید استان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، دکتر محبی در جلسه شورای اداری شهرستان در خصوص برخورد قاطعانه دولت با متخلفین اظهار کرد: مراتب قدردانی خود را از دولت محترم به واسطه پیگیری مجدانه در برخورد با متخلفین و افرادی که برداشت نامناسب و نامطلوب از امول بیت المال داشته اند اعلام میداریم.

وی همچنین به شکل گیری فرهنگ عذرخواهی مسئولین از مردم در مقابل مشکلات و اشتباهات اشاره کرد و افزود : شکل گیری فرهنگ عذرخواهی مسئولین از مردم در مقابل مشکلات و اشتباهات صورت گرفته منجر به ایجاد جو اعتماد در سطح جامعه شده است که این امر به نوبه خود تاثیر بسزایی در برقراری ارتباط مردم با دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته است.

اگر تخلف و اشتباهی صورت گرفت باید از مردم عذرخواهی شود چرا که حقوق ملت و رعایت قانون خط قرمز دولت و نظام است و هیچ تفاوتی در بین افراد و قشرهای مختلف در پیگیری تخلفات وجود ندارد، همه افراد با یکدیگر برابرند و هرگونه تخلفی ضربه زدن به بدنه نظام است.

مقام عالی دولت در شهرستان با بیان این مطلب که پیگیری تخلفات نباید سلیقه ای باشد اظهار داشت : اگر تخلفات گذشته مورد پیگیری قرار می گرفت هم اکنون شاهد بروز تخلفات جدید نبودیم.

ما اگر خواهان اجرای قوانین و مقررات هستیم باید تمامی ارگان های تحت نظارت قوای سه گانه نظام جمهوری اسلامی را مشمول اجرای قانون بدانیم و به پیگیری تخلفات یک دستگاه یا ارگان خاص اکتفا نکنیم.

فرماندار جاجرم با اشاره به هیاهوی رسانه‌ای در خصوص حقوق‌های نجومی گفت: عده‌ای به دنبال سو استفاده از آن بوده تا به منافع خود دست پیدا کنند، این تخلفات را مطرح می‌کنند تا تخلفات بزرگ قبل را بپوشانند که این دور از انصاف و اخلاق است.

رئیس شورای اداری شهرستان با اشاره به عملکرد خوب دولت تدبیر و امید در بوجود آوردن فضای انتقادی در سطح جامعه گفت: خوشبختانه در شرایطی قرار داریم که فضای نقد وجود دارد و صدای منتقدین شنیده و در جامعه انعکاس داده می‌شود که این فضای مناسب و روحیه انتقادی بازتاب های خوبی در سطح جامعه داشته است.

وی همچنین اظهار داشت : نقدپذیری در بین مسئولان جاجرم نیز وجود دارد و این امر سبب بهبود عملکرد و ایجاد فضای مطلوب در این شهرستان شده است.

فرماندار جاجرم در ادامه به کاهش اعتبارات کشور در بخش های مختلف اشاره کرد و تصریح داشت : با توجه به وضعیت نامناسب دولت در بخش اقتصادی دولت، اجرای برخی از پروژه‌ها حذف یا به سال بعد موکول شده است، لذا با توجه به کاهش اعتبارات کشور نیازمند تغییر دیدگاه مسئولین در مدیریت مسائل شهرستان هستیم به گونه ای که با مدیریت مشارکتی و همکاری و تعامل مسئولین از ظرفیت تمامی ادارات، ارگان ها و دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در بهبود وضعیت و عمران و آبادانی شهرستان استفاده گردد.

دکتر محبی با اشاره به هزینه های تامین آب شرب گفت : بحث آب شرب مهم‌ترین مشکل دولت پس از بیکاری است چراکه دولت در این زمینه متحمل هزینه‌های بسیاری شده و شهرستان جاجرم نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در همین راستا و به منظور بهسازی خطوط انتقال آب شرب اعتبارات تخصیص یافته که در سطح کشوری و استانی در حال پیگیری است.

وی همچنین درخصوص آسفالت راه های روستایی گفت : از محل اعتبارات تملک دارایی اعتباراتی به منظور آسفالت راه های روستایی تخصیص یافته است و امیدواریم تا پایان سال جاری تمامی راه های روستایی شهرستان آسفالت شوند.

وی در ادامه به اهمیت پاسخگویی مسئولین به سوالات مردمی از طریق حضور در فضای مجازی اشاره کرد و تصریح داشت : امروزه شبکه‌های مجازی جزئی از زندگی مردم شده و بعضاً به‌واسطه انتشار شایعات در این فضاها، مردم نسبت به دستگاه‌های دولتی بدبین می‌شوند که این امر نیازمند هوشیاری مدیران دولتی است.

مدیران باید بتوانند با هوشیاری کامل اطلاعات لازم و قابل‌ارائه در فضای مجازی را تهیه و در اختیار مردم بگذارند تا از تخریب دولت جلوگیری شود چرا که عملکرد دولت در تمامی حوزه ها  بسیار خوب است اما مسئولین در زمینه اطلاع رسانی و بازتاب خبری در سطح جامعه ضعیف عمل کرده اند.

فرماندار جاجرم گفت: بعضی از ادارات با قرار دادن عملکرد خود در فضای مجازی سبب از بین بردن بسیاری از شبهات شده‌اند، انتظار می‌رود سایر مدیران دستگاه‌ها نیز به صحبت‌های فضای مجازی که گاهی اوقات باهدف تخریب دولت انجام می‌شود حساس باشند و با ارائه عملکرد صحیح دستگاه خود از این فضاسازی‌های نامناسب جلوگیری بعمل آورند.

پرداخت به موقع قبوض آب ، برق، گاز و تلفن از سوی مسئولین دستگاه ها از دیگر مواردی بود که از سوی فرماندار جاجرم مورد تاکید قرار گرفت.

ارائه گزارش عملکرد روسای بهزیستی و تامین اجتماعی به مناسبت هفته بهزیستی و تامین اجتماعی و ارائه گزارش عملکرد رئیس جهاد کشاورزی شهرستان از دیگر بخش های این جلسه بود.

سرگرد اکبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان با اعلام خبر برگزاری یادواره شهدای شهرستان در 27 مرداد ماه سال جاری اظهار داشت : با توجه به برگزاری کنگره 3000 شهید استان که 24 تا 27 مهرماه سال جاری در مرکز استان برگزار خواهد شد یادواره هایی نیز در سطح شهرستان ها برگزار میگردد که در همین راستا ستاد برگزاری یادواره شهدای شهرستان جاجرم به ریاست فرماندار زمان برگزاری این مراسم در شهرستان جاجرم را 27 مرداد ماه تعیین کرده است.

به همین منظور احکام اعضای ستاد برگزاری یادواره شهدای شهرستان به هریک از اعضا تحویل گردید و برنامه ریزی های لازم به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم با همکاری و تعامل مسئولین دستگاه ها در حال پیگیری می باشد.

فضاسازی خیابان ها و ادارات سطح شهرستان، بازدید از خانواده های معظم شهدا، قرائت وصیت نامه شهدای والامقام در جلسات، قرائت قرآن در زمان برپایی نماز ظهر و عصر در محل نمازخانه ادارات و اطلاع رسانی زمان برگزاری یادواره شهدای شهرستان از طریق پورتال خبری ادارات از جمله مهمترین عناوینی بود که در راستای برگزاری یادواره شهدای شهرستان مورد تاکید قرار  گرفت.

قابل ذکر است در این جلسه از خانواده شهید گرانقدر مهدی پوررضا از شهدای گرانقدر شهرستان تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

 

نظر شما