به مناسبت ایام اربعین حسینی و عزاداری های پایان ماه صفر؛

مستند نمایشی "سلام بر حسین" در خراسان شمالی رونمایی و اکران شد

۱۳۹۵/۰۹/۰۳ - ۱۳:۵۳:۴۴
کد خبر: ۴۸۵۸۸۹
مستند نمایشی سلام بر حسین در خراسان شمالی رونمایی و اکران شد
مستند نمایشی "سلام بر حسین" به همت کانون فرهنگی هنری "چهارده معصوم" روستای قلعه خان از توابع شهرستان مانه و سملقان در استان خراسان شمالی رونمایی و اکران شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، هاشم شیرازیان مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: ساخت  فیلم مستند "سلام بر حسین" در قالب مستند نمایشی همزمان با ١٩ مهر سالروز ورود تاریخی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران  به این استان  و در آستانه تاسوعای حسینی در روستای قلعه خان از توابع شهرستان مانه و سملقان کلید خورد که پس از اتمام مراحل ساخت آن، اکنون در جمع مردم این روستا اکران شد.

وی موضوع این مستند تلویزیونی را  به تصویر کشیدن آیین های نمایشی به یادگار مانده از گذشته و معرفی فرهنگ  های عزاداری ایام محرم معرفی  کرد و گفت:  فرهنگ یک جامعه از خرده فرهنگ ها  و خرده فرهنگ ها از آداب و رسوم  و آیین های  یک جامعه نشات می گیرد که امروز به مرور شاهد منسوخ شدن این آداب و رسوم هستیم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تصریح کرد: سعی شده است تا با تولید این مستند، آیین های عاشورایی این منطقه که قدمت تاریخی دارد به تصویر کشیده و زنده نگه داشته شود.

وی اضافه کرد: مستند "سلام بر حسین"،  ٣٥ دقیقه روایت متفاوت و مستند از نمایش تعزیه  و تعزیه خوانان در استان است.

شیرازیان طراح، تهیه کننده و کارگردان این مستند نمایشی را "سید محمد باقر سجادپور" معرفی کرد و در خصوص دیگر عوامل این مستند افزود: "مصطفی جعفری نوزاد"، مدیر تصویر برداری این اثر، "سید احمد مصطفوی" مدیر تولید، "مهدی حسین زاده"، برنامه ریز و هماهنگی  و "حامد شاکری" نیز بحث منشی صحنه و پشتیبانی این مستند را به عهده دارند.

وی هزینه پیش بینی شده برای ساخت این مستند نمایشی را ٥٠ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: مستند "سلام بر حسین" به زودی  از شبکه اول سیما و نیز از شبکه جهانی جام جم برای عموم علاقمندان و مخاطبان پخش می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز