برگزاری نمایشگاه فرصتی برای آشنایی مردم با کتاب و ناشران

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۱۳:۱۱:۰۵
کد خبر: ۴۹۲۴۰۶
برگزاری نمایشگاه فرصتی برای آشنایی مردم با کتاب و ناشران
فرماندار شهرستان جاجرم گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب فرصت مغتنمی برای آشنایی بیشتر مردم و خانواده ها با کتاب های گوناگون و در معرض دید واقع شدن کتاب ها با تنوع بیشتر برای سهولت دسترسی مردم به کتاب ها و همچنین آشنایی با کتاب های جدید و ناشران جدیدتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،علی اکبر محبی اظهار داشت: ایجاد فضای فرهنگی با نمایشگاه کتاب گامی جهت ترغیب مردم به خرید کتاب و مطالعه بیشتر آن است.

وی گفت: امیدواریم این گونه نمایشگاه ها هر از چندگاهی در موقعیت های مختلف برگزار شود.

وی ادامه داد: وجود اندیشه و اندیشه ورزی از پایه های اصلی تمدن در هر سرزمینی است و در طول تاریخ کشورهایی رشد و توسعه یافته اند که اندیشه های ناب داشته اند.

فرماندار جاجرم گفت: افکار و اندیشه های انسان به گونه ایست که ممکن است فقط خواندن یک کتاب پایه اندیشه ها و افکار انسان را بر مبنای جدید یا در مسیر خاصی قرار دهد و چه بسا ممکن است کتابی مسیر سرنوشت میلیون ها انسان را در راه مخصوصی بیندازد.

محبی تصریح کرد: وجود کتاب و کتابخوانی علاوه بر اثرات شخصی و گروهی بر افراد و اجتماع، قادر است سرنوشت یه کشور را در بلند مدت تغییر دهد.

وی ادامه داد: ضرورت دارد همه برای سعادت در زندگی بیش از پیش با کتاب مانوس باشند.

این مسئول گفت: باید نهادینه کردن مطالعه کتاب، از مدارس ابتدایی و قبل تر از مهد کودک ها شروع شود.

وی هدیه دادن کتاب به مناسبت های مختلف به کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقات کتابخوانی در مدارس و دانشگاه ها، ترویج کتاب خوانی بین ورزشکاران و سایر اقشار جامعه، در اختیار قرار دادن کتاب در مراکز عمومی مانند نانوایی ها و ایستگاه های اتوبوس و ... را از جمله راهکار و پیشنهادهای برای نهادینه کردم مطالعه کتاب در بین اقشار مختلف عنوان کرد.

نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان شمالی از ٢٤ تا ٢٩ آذرماه سال جاری صبح ها از ساعت ٩ تا ١٢ و عصرها ١٦ تا ٢١ با تخفیف ٣٠ درصدی در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز