استاندار:

امنیت نیاز اساسی در توسعه پایدار است

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۱۲:۳۴:۲۷
کد خبر: ۴۹۴۲۰۴
امنیت نیاز اساسی در توسعه پایدار است
استاندار خراسان شمالی گفت: امنیت از نیازهای اصلی و اساسی در توسعه پایدار در سطح جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمد رضا صالحی در همایش روسا و فرماندهان نیروی انتظامی اظهار داشت: امنیت و سلامت دو نعمت مجهول در جامعه بوده و این در حالی است که ارتقاء زیر ساخت های تربیتی،اخلاقی و اقتصادی در حاشیه امنیت است.

صالحی افزود: موضوع امنیت نیاز اساسی برای پیشرفت سایر امور در حوزه های مختلف است.

وی به نقش موثر نیروی انتظامی در تامین امنیت جامعه اشاره داشت و بیان کرد: اعتماد عمومی از بزرگترین سرمایه های دولت است که بخشی از آن در چهره ی نیروی انتظامی مشاهده می شود.

صالحی بیان داشت: امکانات و سرمایه های موجود در واقع امانات نسل های آینده است که باید به درستی از آنان محافظت نموده و به نسل آینده انتقال دهیم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: امنیت زندگی بدون دغدغه و در کمال آرامش است و بنابراین برخورد قانونی با متخلفان از سوی دستگاههای انتطامی و حاکمیتی متناسب با شرایط جامعه الزامی است.

محمد رضا صالحی افزود: اقتدار ، عزت و رحمت و مهربانی از مهمترین معیارهای رفتاری نیروی انتطامی در جامعه است.

صالحی تاکید کرد: اقتدار یعنی قدرت مشروع و قانونی و ترویج احساس قدرت در بین مردم و دشمنان امنیت اسلامی نسبت به نیروهای انتظامی است.

وی ادامه داد: عزت نفس به دنباله ی پارسایی و پاکدامنی در تمامی امور است و رحمت و مهربانی نسبت به مردم مورد تاکید بزرگان دینی ما است.

صالحی تصریح کرد: اساس امنیت و حرکت نیروهای نظامی و انتظامی بر مبنای قانون حاکم بر جامعه است.

وی در ادامه به شرایط استان خراسان شمالی اشاره داشت و گفت: بسیاری از زیر ساخت ها در استان با توجه به نو پا بودن آن فراهم نشده که این موضوع کار نیروی انتظامی را در برخی موارد دشوار کرده است و تا تامین این زیر ساخت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امیدواریم با تلاش های نیروهای نظامی و انتظامی در آینده ای نزدیک شاهد کاهش آسیب های اجتماعی همچون سرقت، قتل، نزاع دسته جمعی و ... باشیم.

صالحی نقش نیروی انتطامی را در برگزاری دو انتخابات مهم پیش رو اساسی دانست و اظهار داشت: ایجاد فضای پر شور و نشاط برای حضور حداکثری مردم در انتخاباتی سالم و در کمال آرامش از وظایف اصلی نیروی انتظامی است.

وی تاکید کرد: برگزاری انتخابات سالم و به دور از حاشیه موجب افزایش اقتدار نظام و انقلاب است.

 

نظر شما