فضای کمربند سبز در بجنورد ۶۰ هکتار افزایش می‌یابد

۱۳۹۵/۰۹/۲۵ - ۱۳:۰۸:۱۷
کد خبر: ۴۹۴۲۱۹
فضای کمربند سبز در بجنورد ۶۰ هکتار افزایش می‌یابد
سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بجنورد از توسعه ۶۰ هکتاری کمربند سبز در بجنورد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، سید احمد سارونه گفت: امسال توسعه حدود ۶۰ هکتار کمربند سبز بااعتباری بالغ‌بر ۵۰۰ میلیون ریال در بجنورد هدف‌گذاری شده و در حال حاضر در دست اقدام است.

سارونه تصریح کرد: توسعه پارک جاوید به مساحت 20 هکتار از سمت ضلع غربی و توسعه پارک باباامان ضلع غربی به مساحت ۲۰ هکتار از اراضی پارک ایلخانی جزئی از این اقدامات است.

وی بیان کرد: همچنین نهال‌کاری ۱۵ هکتار از اراضی شهربازی جدید در صورت تأمین آب تا پایان امسال انجام خواهد شد.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بجنورد افزود: امسال برای نخستین بار گونه‌های بومی در سه هکتار از اراضی ضلع غربی باباموسی به‌عنوان پایلوت کاشته می شود که در صورت به نتیجه رسیدن در تمام پارک‌های جنگلی اجرا خواهد شد.

سارونه با اشاره به اینکه توسعه کمربند سبز از اوایل دی‌ماه سال جاری در بجنورد آغاز می شود، افزود: در حال حاضر یک هزار هکتار کمربند سبز در بجنورد وجود دارد که از این مقدار ۶۵۰ هکتار درختکاری شده و مابقی در دست اقدام است.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بجنورد بیان کرد: ایجاد پارک‌های جنگلی شهری جزء این فضاهای سبز به شمار می‌آید و همچنین با توسعه کمربند سبز جبران کمبود سرانه فضای سبز، فضای تفریحی، فرهنگی و نمایشگاهی از پیشروی ساخت‌وساز شهری جلوگیری می‌کند.

 

 

نظر شما