در تازه ترین نشست ستاد استانی آنفلوانزای پرندگان تأکید شد:

تشدید نظارت ها برای پاک ماندن خراسان شمالی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۳:۵۶:۰۹
کد خبر: ۵۱۰۴۹۴
تشدید نظارت ها برای پاک ماندن خراسان شمالی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان
سومین نشست اعضای ستاد استانی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در حالی به ریاست مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری برگزار شد که اعضای حاضر در آن، بر ضرورت تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی برای عاری ماندن خراسان شمالی از این بیماری تأکید کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان شمالی در این جلسه با قدردانی از تلاش های دست اندرکاران که زمینه ساز جلوگیری از ورود این بیماری به استان شده است، گفت: مصوبات این جلسات باید کاربردی باشد و با ارائه راهکارهای عملیاتی و کارشناسی شده ای همراه شود تا ضمن جلوگیری از بروز احتمالی بیماری، در روند کسب و کار و زندگی عادی افراد مرتبط با این زمینه شغلی وقفه ایجاد نشود.

محمود ثمینی هم چنین همکاری همه جانبه صداوسیما با ادارات کل دامپزشکی و حفاظت محیط زیست استان را خواستار شد و افزود: باید برای عموم مردم راه های پیشگیری از بروز این بیماری و چگونگی برخورد با پرندگان مهاجر و وحشی که می توانند ناقل بیماری باشند، بازگو شود. اجرای سریعتر مصوبات نشست قبلی ستاد که هنوز به طور کامل عملیاتی نشده است، دیگر نکته مورد تأکید این مقام مسئول بود.

این گزارش حاکیست، سید محمدمهدی احمدی مدیرکل دامپزشکی هم در این نشست، گزارشی از تدابیر بهداشتی و قرنطینه ای انجام شده برای پاک ماندن استان از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به همراه پیشنهادهایی برای هم افزایی فعالیت دستگاه های ذیربط ارائه کرد. استمرار ممنوعیت شکار و صید پرندگان و اطلاع رسانی بیشتر به آحاد مردم در این زمینه، از جمله این نکات بود.

سازمان دامپزشکی کشور تاکنون آلودگی شماری از استان ها به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را تأیید کرده است. بنا به اظهارات مقامات بهداشتی کشورمان، تاکنون موردی از ابتلای انسانی به این بیماری گزارش نشده است.

 

نظر شما