استاندار خراسان شمالی:

استان خراسان شمالی خاستگاه بزرگان دینی است

۱۳۹۵/۱۱/۰۵ - ۱۴:۰۳:۲۲
کد خبر: ۵۱۰۵۰۵
استان خراسان شمالی خاستگاه بزرگان دینی است
استاندار خراسان شمالی گفت: استان خراسان شمالی خاستگاه و بسترساز بزرگان دینی همچون آیت الله بجنوردی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ،محمد رضا صالحی در دیدار با رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور وهیات همراه اظهار داشت: خراسان شمالی دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه ی زیادی است که جهت بهره مندی بهینه از آن باید به درستی از سوی مسوولان شناسایی شوند.

صالحی افزود: این ظرفیت ها باید به مسوولان و نیروهای ملی شناسانده شوند تا بتوانیم شاهد شکوفایی و رشد استان باشیم.

وی ادامه داد: وحدت ،همدلی و هم افزایی خوبی میان مسوولان تمامی نهادها ،مدیران دستگاههای اجرایی و همچنین مردم در سطح استان برقرار است.

وی تاکید کرد: متوسط در آمد استان نصف میانگین کشوری است و این نشان دهنده ی برقراری فقر نسبی در استان است.

صالحی بیان داشت: پراکندگی در آمد استان نیز از میانگین کشوری کمتر است و این بدان معناست که اکثر مردم استان با مسئله درآمد کم مواجه هستند.

وی افزود: با توجه به شرایط استان باید مراقبت کنیم تا از ایجاد برخی حساسیت ها جلوگیری نموده و اعتماد مردمی را از بین نبریم.

وی تصریح کرد: در خصوص تامین امکانات و حمایت از حوزه ی علمیه استان و طلاب از حداکثر توان خود استفاده خواهیم کرد.

 رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور نیز دراین دیدار گفت: نقش روحانیت در ارتقاء فرهنگی دینی بی بدیل است و بنابراین باید حمایت های لازم از آنان صورت پذیرد.

حجت الاسلام سید حسن ربانی افزود: در شرایط کنونی جمهوری اسلامی شاهد بروز هجمه های مختلف از سوی دشمنان اسلام و نظام است و بنابراین تقویت نهاد روحانیت برای توسعه فرهنگ و باور دینی الزامی است.

وی بیان داشت: مسوولان استانی می توانند با جذب و هدایت خیرین و همچنین استفاده از ظرفیت های استانی برای حمایت از قشر کم در آمد طلاب و روحانیت موثر باشند.

حجت الاسلام ربانی تاکید کرد: کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند برقراری تفکر دینی در سطح جامعه است که باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز