افزایش واحدهای تولیدی استان از۵۲۳ واحد به ۷۸۰ واحد

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۱:۴۳:۱۵
کد خبر: ۵۴۶۲۰۱
افزایش واحدهای تولیدی استان از۵۲۳ واحد به ۷۸۰ واحد
معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: واحدهای تولیدی استان در دولت تدبیر و امید از ۵۲۳ واحد به ۷۸۰ واحد افزایش یافته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمود دلپسند در حاشیه نشست تسهیل و رفع موانع تولید استان و در مصاحبه با صدا و سیمای استان اظهارداشت: روند افزایش واحدهای تولیدی استان از اقدامات خوب استان در خصوص تسهیل و رفع موانع تولید است اما باید با پیگیری ها و اقدامات بیشتر به شرایط مطلوبتری رسید.

دلپسند با بیان اینکه رکود و تعطیلی واحد های تولیدی در استان براثراقدامات دولت تدبیر وامید10 درصد کاهش یافته است ، افزود: میانگین واحدهای تولیدی راکد استان در بخش های مختلف صنعتی و کشاورزی نسبت به گذشته از 28 درصد به حدود 18 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با ایجاد تعامل فی مابین تولید کننده، بانک ها و مردم به عنوان حامیان تولیدات داخلی تعداد واحدهای تولیدی فعال استان افزایش یابد.

محمود دلپسند تصریح کرد: میزان پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید از سوی بانک ها منوط به ارزیابی طرح وتوجیه فنی و اقتصادی طرح ها است که از سوی بانک ها صورت می گیرد و بانک عامل نیز به عنوان یک امانتدار رفتار خواهد نمود.

وی مطرح کرد: بررسی مشکلات اداری، مالیاتی و بانکی طرح های تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان صورت می پذیرد و اجرای تمامی مصوبات آن از سوی بانک ها و دستگاههای مختلف استان الزامی است.

دلپسند اشاره داشت: وجود برخی از موانع از سوی بانک ها به دلیل نبود اختیارات لازم از سوی شعب استانی است و در این راستا استان رایزنی ها و پیگیری های لازم را جهت افزایش اختیارات بانکهای استان در دستور کار خود قرارد داده است.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره داشت و افزود: حمایت از تولید و اشتغال با توجه به منویات رهبری از سوی مسوولین ذی ربط الزامی است.

معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: تامین نقدینگی واحدهای تولیدی که از آمادگی خوبی به لحاظ تامین تجهیزات و ساختمان مورد نیاز برخوردار هستند، از اولویت های اصلی استان است.

محمود دلپسند افزود: توانمندسازی واحدهای تولیدی نیمه فعال  با پیشرفت فیزیکی زیاد و واحدهای تولیدی راکد و همچنین استقبال از سرمایه گذاران جدید از دیگر اولویت ها استان در زمینه حمایت از تولید و اشتغال است.

دلپسند تاکید کرد: در نظر داریم بحث سرکشی از واحدهای تولدی و بررسی مشکلات آن ها را در سال جاری به صورت منسجم تر در دستور کار خود قرار دهیم.

وی تصریح کرد: برگزاری برخی از جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در محل واحدهای تولیدی و بانک های عامل با حضور تولید کنندگان و مدیران عامل بانک ها از دیگر برنامه های استان در سال جاری است.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز