آموزش رکن اصلی مقابله با بحران است

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۱:۴۶:۳۴
کد خبر: ۵۴۶۲۱۰
آموزش رکن اصلی مقابله با بحران است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت:استمرار آموزش و اطلاع رسانی و برگزاری دوره های آموزشی، رکن اصلی مقابله با بحران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدحسین علی نیا در نشست شورای مدیریت بحران استان اظهار داشت:علاوه بر نقش مهم آموزش در مقابله با بحران، به روز بودن اطلاعات و کامل بودن تجهیزات و آموزش مردم نیز بسیار مهم و مورد توجه است.

وی در ادامه افزود: استمرار آموزش با برگزاری دوره های آموزشی الزامیست چرا که گذر زمان نباید موجب فراموشی مباحث آموزشی شود.

وی ادامه داد: نقش مردم در مدیریت بحران، آموزش شهروندان به‌عنوان یکی از ضروریات لازم در زمینه آمادگی برای مواجهه با حوادث، بحران و بلایای طبیعی بوده و شرط لازم برای گسترش فرهنگ مقابله با بحران به شمار می‌رود.

علی نیا با تاکید بر آموزش مردم گفت: مردم باید آموزش ببینند تا هم مطالبه کنند و هم بتوانند هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه و بحرانی به ما کمک کنند چرا که معتقدیم بهترین کسانی که می توانند هنگام وقوع بحران و بلایای طبیعی بیشترین کمک‌ها را بکنند خود مردم به عنوان عضو و اعضای جامعه و خانواده هستند.

علی نیا تصریح کرد:تمهیدات لازم برای به حداقل رساندن خسارات ناشی از حوادث و بلایای طبیعی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: 14 کارگروه ذیل شورای مدیریت بحران فعال بوده که تمام موضوعات، چالش ها ، کمبودها و موارد رفع وعبور از بحران و حوادث طبیعی مورد بحث ، بررسی و تصمیم گیری قرار میگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت:همچنین علاوه بر اهمیت به حوادث و بلایای طبیعی در برخی مواقع با موضوع خشکسالی و آفات به خصوص آفت سن گندم و سفیدک انگور نیز مواجه هستیم

محمد حسین علی نیا در ادامه خاطرنشان کرد: در سالجاری از محل منابع استانی بودجه ای را برای جبران خسارت و پیشگیری در نظرگرفته شده که امیدواریم بتوانیم اعتبارات ملی برای این بخش را نیز جذب نماییم.

وی اظهار داشت:برای سال جدید برنامه هایی همچون آموزش مدیران شهرستانی،برگزاری همایش تجلیل از بحران یاران، برگزاری همایش کاهش بلایای طبیعی و تاکید بر آموزش و اطلاع رسانی و برگزاری مانورهای مختلف را در دستور کار این شورا خواهیم داشت.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز