معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی تاکید کرد :

مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید لازم الاجراست

۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۱:۴۷:۴۷
کد خبر: ۵۴۶۲۱۱
مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید لازم الاجراست
معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید لازم الاجراست و باید از سوی بانک ها، موسسات اعتباری و دستگاههای مختلف استان رعایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمود دلپسند در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: بر اساس برنامه های اقتصاد مقاومتی تقویت تولید داخلی، حل مشکل رکود واحدها و رفع بیکاری از اهداف و برنامه های این کارگروه است.

دلپسند افزود: حمایت دستگاههای خدمات رسان از واحدهای تولیدی الزامی است و بنابراین هیچ دستگاهی بدون هماهنگی با استانداری وفرمانداری ها حق قطع خدمات واحدهای تولیدی را ندارد.

وی ادامه داد: همه مدیران و کارشناسان دستگاه ها و بانک ها باید شرایط تولید و فعالان این بخش را درک کنند و همراهی لازم را برای حل مشکلات داشته باشند.

دلپسند تاکید کرد: بانک ها می توانند کم کاری تولید کنندگان شرکت ها و واحدهای تولیدی را به مسئولین ذی ربط و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گزارش دهند.

وی با بیان اینکه کالای بی کیفیت از سوی استان حمایت نمی شود افزود: تولید کنندگان باید تولید کالا با کیفیت مناسب را در دستور کار خود قرار دهند و چرا که رعایت حداقل استاندارد کالای تولیدی از سوی تولید کنندگان بیانگر رعایت حقوق شهروندی از سوی آنان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی گفت: ارائه تسهیلات رونق تولید از سوی بانک ها موجب رشد و توسعه تولید و بهبود فضای کسب و کار است و بنابراین افزایش تعاملات در این حوزه از سوی بانک ها الزامی است.

محمود دلپسند افزود: وصول مطالبات و معوقات بانک ها نباید از محل وام تسهیلات تولید کنندگان باشد و بانک ها در خصوص وصول معوقات و پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان استان تعامل بیشتری داشته باشند.

وی مطرح کرد: بانک های عامل باید در خصوص پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی رعایت قوانین و ضوابط را داشته باشند ونهایت همکاری راباواحد های تولیدی استان داشته باشند.

دلپسند به مشکلات شرکت شارستان راه شرق اشاره داشت و گفت: اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری استان متناسب با اعتبارات محدود موظف به پرداخت حداقل 02  درصد از بدهی های خود به این شرکت می باشند.

وی ادامه داد: تولید کننده این شرکت نیز باید 10 درصد از بدهی های خود را به بانک شهر پرداخت نماید و مابقی معوقات بانکی خود را ظرف 36 ماه به بانک عامل پرداخت نماید.

بررسی موضوع صدور اجرائیه شرکت اسلیم سازه شرق و شرکت روئین صنعت اسفراین از سوی بانک صادرات، اخذ گواهی استاندارد شرکت صنعت گستران جاجرم با اداره کل استاندارد استان و پرداخت تسهیلات رونق تولید شرکت ترشکامان و واحد پرورش گوسفند آقای رضا نجاری از سوی بانک ملت از دیگر موارد مورد بررسی در این نشست بود که تصمیمات لازم در این خصوص از سوی اعضاء کارگروه اتخاذ شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز