استاندار در شورای حفاظت منابع آب استان تأکید کرد:

کاهش ۱۰ درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی و تأکید بر توسعه روستاهای سبز در خراسان شمالی

۱۳۹۶/۰۳/۱۸ - ۱۱:۰۲:۲۳
کد خبر: ۵۶۹۴۴۶
کاهش ۱۰ درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی و تأکید بر توسعه روستاهای سبز در خراسان شمالی
کاهش ۱۰ درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی و تأکید بر توسعه روستاهای سبز در خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی و اقلیم خشک و نیمه خشک کشور تصریح کرد: باید با بهره گیری از از علوم و فنون روز دنیا و جلب مشارکت جوامع محلی و توسعه روستاهای سبز، کاهش ۱۰ درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی و جلوگیری از تشدید فرسایش خاک را رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمدرضا صالحی که در نخستین نشست شورای حفاظت منابع آب استان در سال جاری سخن می گفت، تأکید کرد: توجه به این مباحث برای حفظ منابع آب و خاک به عنوان امانتی از نسل های آینده که در دستان ماست، ضرورت دارد.

وی تسریع در احداث شبکه های انتقالی پایاب سدهای استان، گسترش طرح های آبیاری نوین در مزارع و باغ ها، ساماندهی حریم و بستر رودخانه ها، مسدودکردن چاه های غیرمجاز و جلوگیری از برداشت بی رویه از رودها و اضافه برداشت از چاه های مجاز را مورد تأکید قرار داد و گفت: حفاظت از منابع آب یک امر فرابخشی است و فرمانداران باید هماهنگی لازم را بین دستگاه های متولی فراهم کنند.

مهندس صالحی با اشاره به وجود 4 دشت ممنوعه بحرانی در خراسان شمالی گفت: راهکارهای علمی کوتاه، میان و بلندمدت برای ساماندهی این مسئله، با اعتبارات محدود استانی میسر نیست و باید تلاش شود بهره گیری حداکثری از اعتبارات وزارتخانه های مسئول را داشته باشیم.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی اجرای طرح های آبخیزداری و حفاظت منابع آب و خاک را یک ضرورت اصلی در مباحث مرتبط با اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: طرح منارید در مناطق مختلف استان هم باید تعمیم یابد و از تجارب جهانی و کمک های سازمان های مردم نهاد هم برای این مباحث نهایت استفاده را داشته باشیم.

صالحی با یادآوری طرح ایجاد روستاهای سبز در استان خاطرنشان کرد: سال گذشته این برنامه در یکی از روستاهای شهرستان راز و جرگلان اجرایی شد و انتظار داریم که امسال در هر 8 شهرستان استان دست کم یک روستا در قالب این طرح تعریف و برنامه های لازم در آن ها اجرایی شود./

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز