وزیر جهاد کشاورزی در جلسه کارگروه آب کشاورزی خراسان شمالی:

آب و منابع آب زیر زمینی ،اساس تولید پایدار

۱۳۹۷/۰۱/۲۳ - ۲۱:۲۱:۲۲
کد خبر: ۶۹۶۳۴۷
آب و منابع آب زیر زمینی ،اساس تولید پایدار
وزیر جهاد کشاورزی در جلسه کارگروه آب کشاورزی خراسان شمالی گفت : اساس تولید پایدار ، آب و منابع آب زیر زمینی می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛ محمود حجتی در جلسه کارگروه آب کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد : پایه و اساس تولید پایدار آب و منابع آب زیر زمینی می باشد.

وی افزود : برای مدیریت منابع آب ، بر اساس قانون  و بودجه های سنواتی باید  در استفاده از چاه هایی که در دشت ها حفر شده اند به صورت تعادل بخشی از آن ها استفاده کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد : علاوه بر تعادل بخشی در استفاده از منابع آب باید به دنبال افزایش راندمان استفاده از آب باشیم و به دنبال حذف هدر رفت آب در همه زمینه ها هستیم که کمک همه اقشار مردم و مسئولان  لازم است.

حجتی بیان کرد : برای افزایش راندمان بهره برداری از آب باید به سمت آبیاری های نوین همانند آبیار میکرویی پیش برویم و کشت های متمرکز را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد : باید از سیلاب هایی که رخ می دهد بهترین استفاده را در جهت تقویت سفره های آب زیر زمینی انجام دهیم تا شاهد افزایش سطح منابع آب های زیر زمینی باشیم.

حجتی همچنین به موضوع تامین علوفه دام برای عشایر اشاره کرد و افزود : شرکت پشتیبانی امور دام مسئول اصلی تامین علوفه برای دام عشایر است که امیدواریم این شرکت با عشایر همکاری لازم را نماید تا عشایر برای تامین علوفه دام خود با مشکلی روبرو نباشد.

 

 

 

خبرنگار : مهدی رضائی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز