دادستان بجنورد

شهرداری به مسایل حاشیه شهر ورود کند

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۱۴:۳۳:۴۸
کد خبر: ۷۰۷۶۵۶
شهرداری به مسایل حاشیه شهر ورود کند
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد با حضور در نشست علنی شورای شهر بجنورد از اعضای شورا و شهرداری خواست برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مسائل حاشیه شهر بجنورد ورود پیدا کنند

محمد مسلم  یاران در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار داشت: شهرداری باید در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر، سکونت‌گاه‌های غیررسمی و اماکن مخروبه گام‌ بردارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بجنورد با بیان این که اقدامات شهرداری باید در خصوص جایگاه‌ گرم‌خانه بیش از پیش تبیین شود افزود: مراکز مصرف مواد مخدر، خانه‌های فساد و همچنین منازل مجردی تاثیر بسزایی بر آسیب‌های اجتماعی دارد٬ لذا باید در شهرداری در راستای کاهش این آسیب‌ها اقدامات موثری انجام شود.

علی‌اصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد خراسان شمالی نیز در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار داشت: هر چه مشارکت در شهر و شهرداری بیشتر شود حل و فصل موانع و مشکلات شهری آسان‌تر خواهد شد چراکه شورای شهر و شهرداری بازوان اجرایی شهر هستند.

اسدی خاطرنشان کرد: برای اجرای این قانون، تهیه نقشه به سازمان نظام مهندسی ساختمان که مرجعی تخصصی است محول می شود و شهرداری نیز امر نظارت را بر عهده خواهد داشت و بر اساس آن پایان کار صادر می شود، این اداره کل نیز امر صدور سند مالکیت را بر عهده خواهد داشت و به این ترتیب از موازی کاری جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: اداره کل ثبت املاک و اسناد استان موفق شده تا حدود 334 هکتار از زمین های بافت فرسوده و 10 هزار هکتار از زمین های حریم شهری را در بانک اطلاعات املاک به ثبت برساند که این امر موجب حفظ حقوق شهروندی می شود.

روح‌الله براتیان هم در این جلسه از ایجاد کارگروه مشترک ثبت اسناد و املاک و شهرداری خبر داد و اظهار داشت: ایجاد کارگروه ماهیانه مابین شهرداری و ثبت اسناد و املاک در دستور کار است.

شهردار بجنورد ادامه داد: شهرداری در راستای حذف بروکراسی اداری و رفت و آمد‌های اضافه گام‌های مثبتی برداشته که به‌زودی شاهد این تحوا در مجموعه شهرداری خواهیم بود.

 

انتهای پیام./

نظر شما