۱۰۰ روستای خراسان شمالی صاحب کتابخانه می شود

۱۳۹۷/۰۴/۲۱ - ۱۵:۵۶:۰۶
کد خبر: ۷۲۸۳۹۵
۱۰۰ روستای خراسان شمالی صاحب کتابخانه می شود
استاندار خراسان شمالی با تاکید بر شعار هر روستا یک کتابخانه، از تجهیز و راه اندازی یکصد کتابخانه در روستاهای استان خبر داد و گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سطح آگاهی مردم روستاها به زودی این کتابخانه ها به همت دهیاری ها تجهیز خواهد شد.

به گزارش برنا؛ محمدرضا صالحی در جلسه راه اندازی کتابخانه های روستایی خطاب به فرمانداران حاضر در این نشست اظهار داشت: برای تجهیز کتابخانه های روستایی باید نگاه خود را از کتابخانه های مجهز و دارای کتابدار خارج کنید؛ زیرا هدف اصلی ما افزایش سطح آگاهی های مردم است بنابراین با تجهیز حتی یک اتاق به کتابخانه هم می توانیم به این اهداف خود دست یافت.
وی با بیان این که هدف از تجهیز کتابخانه ها دسترسی سریع تر روستاییان به کتاب است، ادامه داد: به هر میزانی که سطح آگاهی های مردم افزایش یابد، به همان میزان نیز سریع تر می توانیم مسیر توسعه و پیشرفت را طی کنیم و البته در این مسیر نحوه مدیریت و تداوم و استمرار این کار هم حائز اهمیت خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال 1400 باید تمام روستاهای استان دارای یک کتابخانه باشند؛ لذا فرمانداران این موضوع مهم را نیز در اولویت کار خود قرار دهند و با جدیت پیگیری کنند.
صالحی هم چنین از فرمانداران خواست علاوه بر تجهیز این کتابخانه ها، آماری از افتتاح کتابخانه های روستایی به مناسبت هفته بزرگداشت دولت ارائه دهند و این در حالیست که بنا بر تاکید استاندار مقرر شد به محض تجهیز ، کتابخانه ها مورد استفاده عموم قرار گیرد.
در ادامه این نشست، فرمانداران بر موضوعاتی نظیر توزیع کتاب ها بر مبنای نیاز هر منطقه، اهمیت دادن به ارزش محتوای کتاب های توزیع شده و استمرار در تجهیز کتابخانه ها تاکید کردند.

 

انتهای پیام./

نظر شما