استاندار خراسان شمالی:

رونق تولید راهکاری برای افزایش درآمد استان

۱۳۹۷/۰۶/۲۴ - ۱۲:۴۳:۳۸
کد خبر: ۷۵۳۳۵۹
رونق تولید راهکاری برای افزایش درآمد استان
استاندار خراسان شمالی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بر حمایت و رونق واحدهای تولیدی با هدف افزایش درآمد استان تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، دکتر محمدرضا خباز در این نشست اظهار داشت: رونق تولید در استان موجب افزایش درآمد مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی و منابع بانکی خواهد شد و بنده اعتقاد دارم برای حمایت از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان باید آسانترین راه ها انتخاب شود.

دکتر خباز افزود: از تشکیل کمیته نظارت استان قدردانی می کنم و انتظار دارم در ادامه نحوه ارائه گزارش این کمیته جامع و کامل باشد و بار دیگر تاکید می کنم تشکیل این کمیته با هدف بررسی هزینه تسهیلات دریافت شده در مسیر درست و همچنین بررسی تعهد اشتغال از سوی سرمایه گذار با تایید سازمان تامین اجتماعی و شرکت شهرک های صنعتی استان است.

دکتر خباز پس از استماع گزارش کمیته نظارت از طرح رونق تولید استان، تصریح کرد: شفاف سازی امور به نفع دولت و مردم است و در گزارش ها باید میزان تسهیلات دریافتی، اشتغال ایجادی و سرانه اشتغال مشخص باشد تا در ادامه اگر شاهد خلف وعده سرمایه گذار در تعهد میزان اشتغال ایجادی بودیم، اتاق بازرگانی به عنوان حامی اصلی بخش خصوصی وارد عرصه شود.

وی با بیان این که دستگاه های نظارتی به دنبال دستگیری و نه مچگیری مدیران برای جلوگیری از بروز اشتباهات احتمالی هستند، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی برای حل مشکلات بخش تولید اهتمام ویژه داشته باشند و تاکید می کنم عملکرد مدیری که به سازمان های نظارتی فراخوانده نشود، مانند قطار ایستاده است که خاصیتی برای استان ندارد.

وی تاکید کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به منظور حل مشکلات واحدهای تولیدی تشکیل می شود و دبیرخانه کارگروه با هدف تسریع در روند بررسی پرونده ها در جلسات آینده باید نظرات کمیته کارشناسی خود را مکتوب به متقاضی اعلام کند.

دکتر خباز اشاره داشت: در شرایط جنگ اقتصادی هستیم که جو فروشان گندم نمای داخلی و دشمنان خارجی به دنبال ناکارآمد جلوه دادن نظام و دولت هستند و روزانه ۲۵۰ تلویزیون به زبان فارسی در سراسر جهان علیه جمهوری اسلامی برنامه دارند و بنابراین باید با کاهش حواشی تصمیمات مهم موجب رونق اقتصاد و تولید کشور شویم.

 

 

نظر شما