استارت طرح جی نف تا پایان مهر ماه درخراسان شمالی

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۱۴:۵۸:۲۱
کد خبر: ۷۶۲۱۲۸
استارت طرح جی نف تا پایان مهر ماه درخراسان شمالی
هزارجریبی با اشاره به آماده بودن نقشه‌های هوایی پروژه جی‌نف بیان داشت: اکنون نقشه‌های هوایی پروژه هوشمند کردن مکان بر روی کاغذ پیاده شده و تا پایان مهرماه استارت این طرح زده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ ابراهیم هزارجریبی در نشست خبری درجمع خبرنگاران  اظهار داشت: اداره کل پست خراسان‌شمالی  در سال گذشته تنها استانی بود که کاهش هزینه داشت افزود: خوشبختانه در سال گذشته توانستیم با اصلاح فرایندها به میزان 1.8 کاهش هزینه داشته باشیم و در شش ماهه نخست سال 97 نیز 12درصد کاهش ترافیک داشته ایم.

مدیرکل اداره پست خراسان شمالی گفت: 71 درصد مرسولات ارسالی از خراسان‌شمالی به صورت ترافیک عادی بوده است تصریح کرد: در سال 96، 15 درصد مرسولات به‌صورت پست پیشتاز، 11 درصد پست سفارشی و  3 درصد پست ویژه بوده است. همچنین در سال گذشته 2 میلیون و 500 هزار مرسوله وارد استان و حدود 2 میلیون مرسوله نیز از استان صادر شده است.

هزارجریبی در ادامه یاداورشد: در پایان سال 96 و در بحث شاخص‌های کمی نظیر ترافیک، خراسان‌شمالی از رتبه 31 به 23 کشوری ارتقا و در بخش کیفیت نیز رتبه 18 کشوری را کسب کرد که این عناوین در شش ماهه سال 97 به ترتیب 21 و 20 کشوری است. همچنین معدل ترافیک صادره به ازای یک کارمند 16 هزار و معدل ترافیک وارده به ازای یک کارمند در شش ماهه نخست سال 97، 5 هزار و دویست فقره است.

وی افزود: هم اکنون اداره پست با تعداد 9 واحد پستی، 49 دفتر خدمات پستی، 142 مرکز ICT,80 دفاتر نمایندگی پستی و 8 پیمانکار خصوصی به ارائه خدمات  می پردازد.

این مقام مسوءل افزود: هم چنین پروژه های GNAF، سیماک، دولت الکترونیک و لوجستیک در راستای اقتصاد مقاومتی  با هدف خدمات رسانی بهتر به مردم و ادارت و بانکها در زمینه خدمات انباری، حمل و نقل و توزیع انبوه محصولات طراحی شده است.

این مسئول با بیان اینکه اداره پست به عنوان یک سازمان زیان‌ده در خراسان‌شمالی در حال فعالیت است خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی استان همچنان اقدامات مربوط به اداره پست را خودشان انجام داده و بعضی از بانک‌های استان نیز برخلاف سایر بانک‌های استان‌های همجوار هنوز وارد سازوکار پستی نشده و از خدمات این اداره بی‌بهره هستند.

وی خاطرنشان کرد: کد پستی ده‌رقمی بهترین چیزی بود که می‌توانست این ضرورت (هوشمندی مکان) را پوشش دهد و در بحث مکان محور کد پستی 10رقمی انتخاب شد درواقع دو عدد شماره ملی افراد و کد پستی 10 رقمی در کشور یونیک شد و در جامعه امروز نیز اگر بخواهیم کسب‌وکار کنیم و آوردی و بردی داشته باشیم بر اساس این دو عدد است و دستگاه‌های دولتی نیز موظف‌اند بر اساس این دو عدد ارائه خدمت کنند.

هزارجریبی افزود: پست در کشور در راستای هوشمندی مکان کد پستی ده رقمی و آدرس 3 سیلابی تعریف کرده و بنابراین در کل کشور آدرس یکنواخت شده و آدرس را فقط پست تعیین می‌کند و هرساله آدرس‌ها به‌روز می‌شود و دستگاه‌های دیگر نیز بایستی از اطلاعات بانک اداره پست استفاده کنند و این از زمانی که پست، ملی شد الزام قانونی دارد.

وی در خصوص پروژه سیماک اضافه کرد: در پروژه سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور 28 دستگاه اجرایی دخیل هستند و در این پروژه شناسایی مکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این پروژه شهروند با اخذ یک استعلام از یک دستگاه اجرایی، تمامی 27دستگاه اجرایی دیگر را در استعلام دخیل می‌کند و نهایتاً 3 الی 7 روز کار شهروند انجام می‌شود.

مدیرکل اداره پست خراسان شمالی درپایان گفت: اداره کل پست خراسان‌شمالی در پایان سال 96 به لحاظ صرفه جویی در هزینه رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داد.

انتهای خبر/

خبرنگار منیژه سهرابی راد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز