۶۲ پروژه در سالجاری از محل سفر مقام معظم رهبری به بهره برداری می رسد

۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۱۳:۴۹:۱۱
کد خبر: ۷۶۳۹۹۱
۶۲ پروژه در سالجاری از محل سفر مقام معظم رهبری به بهره برداری می رسد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت:از محل سفر مقام معظم رهبری در سالجاری ۶۲ پروژه با اعتباری افزون بر ۱۱۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا،مجید پورعیسی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری صداوسیما با محوریت بررسی دستاوردها و مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی اظهار داشت:تکمیل مرکز آموزش فنی و حرفه ای، احداث خانه های سازمانی برای نظامیان، احداث پاسگاه انتظامی و کلانتری جزو پروژه های ناتمام استان به شمار می رود که در سالجاری به بهره برداری می رسد.

وی افزود: سفر مقام معظم رهبری به خصوص در حوزه پروژه های اقتصادی و عمرانی بسیار تاثیر گذار بود و دلیل این تاثیر گذاری هم این است که اگر طبق روال عادی در مسیر بهره برداری از پروژه ها قرار می گرفتیم 15 سال طول می کشید تا پروژه های مورد نظر افتتاح و بهره برداری شود.

پورعیسی تصریح کرد:طبق برآوردها در حوزه های مختلف زیرساختی، اجتماعی، فرهنگی و غیره به پیشرفت های قابل توجهی حتی به لحاظ کیفیت رسیده ایم.

وی بیان کرد:1700 میلیارد تومان از منابع مختلف(استانی، ردیف سفر مقام معظم رهبری، دفتر مقام معظم رهبری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارتخانه ها) به خراسان شمالی اختصاص یافته است.

وی افزود: از این مقدار ذکر شده از اعتبارات، مقرر شده تا طی 5سال  تزریق شود ضمن این که 2هزار و 300 میلیارد تومان نیز تسهیلات در اختیار استان قرار گرفته که از این مقدار 1250 میلیارد تومان مربوط به تعهدات بانک هاست.

پورعیسی خاطرنشان کرد : در حال حاضر 900 میلیارد تومان از منابع سفر مقام معظم رهبری در بانک های استان موجود است که افراد متقاضی می توانند برای اخذ تسهیلات با نرخ 18 درصد اقدامات لازم را انجام دهند.

وی اظهار داشت:تاکنون  از 1700 پروژه، 600 پروژه به طور کامل به بهره برداری رسیده و   1800 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: هر ساله از سوی دفتر مقام معظم رهبری برای بازدید و ارزیابی پروژه ها در استان حضور می یابند و از تمامی دستگاه های اجرایی روند پیشرفت پروژه ها را جویا می شوند.

پورعیسی تصریح کرد: از یکسال گذشته تمام تعهدات سفر مقام معظم رهبری در استان اجرایی شده و در حال حاضر اعتبارات تخصیص داده شده مازاد آن اعتبارات است که البته از برکت این اعتبارات توانسته ایم پروژه های جدیدی را نیز تعریف کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز